האם קיבלת את כל מה שרצית אתמול? מה עם היום שלפני? פרודוקטיביים כפי שאנו מנסים להיות, לפעמים זה פשוט לא קיצץ את זה .

 

אבל זה לא בגלל שאין מספיק שעות ביום, זה בגלל שאנחנו בדרך כלל לא יודעים איך לתעדף את עצמנו העתידי בתבונה! אז ריכזנו את מיטב הטיפים לפרודוקטיביות מכלכלנים ופסיכולוגים התנהגותיים אהובים עלינו, מדן אריאלי ועד מלקולם גלדוול. להלן עצות הייעוץ האהובות עליהן, המגובות במדע:

 

1. סחבת

 

אדם גרנט, פסיכולוג ארגוני, מחבר תן וקח

 

לדברי אדם גרנט, הדרך הטובה ביותר לעשות משהו היא להתחיל, ואז להשאיר אותו לא גמור.

 

“מחקרי פסיכולוגיה מגלים שיש לנו זיכרון טוב יותר למשימות לא מלאות ולא שלמות”, מסביר גרנט. “מטלות מורכבות מטופלות לרוב טוב יותר בחלק האחורי של מוחנו, וזה נכון לעתים קרובות למשימות יצירתיות.” ( פורבס ) במילים אחרות, אם אתה צריך לחשוב על רעיון יצירתי או ליצור תגובה, המוח שלך יעשה עבודה טובה יותר אם ייתן לו זמן להרהר.

 

“אני אתחיל לעבוד, שים אותו בצד, ולפעמים אני אתעורר למחרת בבוקר עם פיתרון, או שאמצא כשאני מתעמל. אם השארתי משפט לא גמור, לעתים קרובות יותר מאשר לא, אני ממש יכול לצלול ממש למקום שהייתי. “

 

אז כדי לעשות דברים בצורה הנכונה, עליכם לדחות אותם. אנחנו יכולים לעלות עם זה על הסיפון.

 

how to stop procrastinating

 

2. זכור למה אתה עושה את זה

 

צ’ארלס דוהיג, מחבר הספר חכמה יותר, טובה יותר, מהירה יותר ו- כוחה של הרגל

 

כדי להיות פרודוקטיבי יותר, הזכר לעצמך את המוטיבציה שלך מלכתחילה, אומר צ’ארלס דוהיג. לשם כך, חבר את המטרה שלך למטרה גדולה וחשובה יותר. “ברגע שאנו מתחילים לשאול מדוע [אנו עושים משהו], משימות קטנות הופכות לקונסטלציה גדולה יותר של פרויקטים, יעדים, וכד ‘, “, אומר דוהיג בספרו . .

 

“המוטיבציה העצמית פורחת כשאנחנו מבינים שהתגובה להודעת דוא”ל או עזרה לעמית לעבודה בפני עצמה עשויה להיות חשובה יחסית. אבל זה חלק מתמונה גדולה יותר שאנחנו מאמינים בה. “

 

אז איך בונים את המוטיבציה הזו? דוהיג מסביר בדוגמה, מספר סיפור של חוקר סרטן ששונא ניירות לדירוג. בכל פעם שהוא מתיישב לציון מאמר, הוא הולך למנטרה: ‘אם אני מדרג את עבודת הסטודנט הזה, האוניברסיטה מקבלת את דמי הלימוד שלהם, כך שהם יכולים לשלם עבור המחקר שלי, כדי שאוכל לגלות דברים על סרטן, אז אני יכול להציל את חייהם של אנשים. לכן, על ידי דירוג מסמכי הסטודנטים, אני מציל חיי אנשים. ‘אם אנו נראים מספיק קשה, אין ספק’ למה ‘גדול יותר לכל מה שאנחנו עושים.

 

3. לך עם האינסטינקטים שלך

 

מלקולם גלדוול, מחבר הספר בלינק , נקודת המפנה [ 19459011] , ואחרים

 

יש לנו מזל: ההחלטות הטובות ביותר שלנו הן אלה שמתקבלות כהרף עין, על פי מלקולם גלדוול. מושג זה נקרא ‘חיתוך דק’, והיה בבסיס ספרו בלינק.

 

במהלך מחקרים מרובים מצא גלדוול שאנחנו מקבלים החלטות טובות יותר על סמך כמויות קטנות של מידע. פסקי הדין שלנו לא משתפרים ככל שמספקים לנו יותר ויותר מידע – למעשה, החלטותינו לרוב מחמירות! הסיבה לכך היא שככל שהאנשים התפתחו, אימנו את מוחנו לנפות כמויות גדולות של מידע במהירות כדי שנוכל לקבל החלטות במהירות, למקרה שנאיים עלינו.

 

how to be more productive - decision making

 

מה המשמעות של זה לפריון? אנו יכולים לחסוך זמן רציני בידיעה שההחלטות הטובות ביותר שלנו הן לרוב ההחלטות שקיבלנו במהירות, מהפרוסה הכי דקה של ניסיון. אז בפעם הבאה שאתה חושב שאתה צריך לצלול למחקר מעמיק כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר, המדע אומר שתעבור עם הבטן שלך.

 

4. שים ראשית את האושר שלך

 

שון אנכר, פסיכולוג, מחבר הספר יתרון האושר

 

כשמדובר בפריון, האושר משתלם, בגדול. מחקרים מראים שאם אתה חיובי יותר, למוח שלך יהיה “יתרון אושר.” זה אומר שהוא יתפקד בצורה משמעותית ממה שהיה במצב שלילי, ניטרלי או לחוץ. זה קורה מכיוון שדופמין לא רק גורם לך אושר, אלא גם מדליק את כל מרכזי הלמידה במוח שלך.

 

“גילינו שכל תוצאה עסקית אחת משתפרת” עם יתרון האושר, על פי אנקור. “המוח שלך חיובי הוא 31% יותר פרודוקטיבי. אתה טוב יותר ב -37% במכירות. הרופאים מהירים יותר ב -19%. “( TED )

 

 

אבל איך מגיעים לנקודת חיוביות זו? “בתוך פרק זמן של שתי דקות בלבד, 21 יום ברציפות, אנו יכולים למעשה לחווט מחדש את המוח שלנו, לאפשר להם לעבוד בצורה אופטימית יותר ובהצלחה.” לשם כך, עשה אחד משלושת הדברים האלה במשך 21 הימים הבאים:

 

     
  • רשמו שלושה דברים שאתה מודה להם בסוף כל יום
  •  

  • מדיטציה
  •  

  • עשה מעשי חסד אקראיים לאחרים (ספרו אותנו ב-)
  •  

 

5. צור רשימה של 15 דקות

 

קרסון טייט, פסיכולוג, מייסד עובד פשוט

 

לכולנו יש את המשימות הקטנות והמציקות שנשארות ברשימת המטלות שלנו לנצח, אלו שלעולם לא נדמה שנעשה בפועל. למומחה הפריון קרסון טייט יש את התרופה: צרו רשימת משימות שתוכלו לבצע תוך 15 דקות. יש לך את זה בכל עת, כדי שתצליחי להוציא אותו במהלך המיקרו-קטעים של היום שלך. ככה אתה יכול להפוך את הרגעים המוזרים של הזמן הזה, כמו לעמוד בתור בסופרמרקט או לשבת במשרד הרופא, למקטעי עבודה פרודוקטיביים.

 

“רשימה זו היא גם המשימה שלך כשאתה מרגיש את משיכת הדחיינות. אתה יכול להשלים במהירות משימה, שמעניקה לך דחיפה אנרגטית קטנה, ועוזרת לך לעבור לעבודה על פרויקט מאתגר או מורכב יותר. “( Business Insider )

 

כשאנחנו מפנים מטרה גדולה, לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זה דחיפה מהירה של אנרגיה.

 

6. עשה משהו שאתה אוהב

 

דן אריאלי, כלכלן התנהגותי, מחבר הספר באופן בלתי צפוי בלתי הגיוני ואחרים

 

Lemonade 52 Questions

 

לפעמים, קשה לנו לבצע דברים מכיוון שמשימות יכולות להרגיש נורא לחלוטין. אתה יודע על מה אנחנו מדברים. כדי להילחם בזה, כלכלן ההתנהגות הנודע ומפקד ההתנהגות הראשי של לימונדה דן אריאלי מציע לבחור טקס שאתה אוהב ולהתאים אותו לפעילות הקשורה לפרודוקטיביות. הוא אפילו עושה זאת בעצמו:

 

“אני מחבר משהו שאני אוהב, שהוא טקס הקפה שלי, למשהו שאני אוהב בעיקרון, אבל לא כל רגע שהוא כותב. זו תגובה מותנית, בה אני מתחיל לעבוד ואני נהנה מהקפה והכתיבה בו זמנית. “( Business Insider )

 

כדי לעשות את העבודה הזו באמת, אתה צריך לשים לב לטקס שלך במקום לעשות את זה בלי דעת. בדרך זו המוח שלך ישייך את הטקס המהנה הזה למשימה, ויקל על ביצועו הרבה יותר. “אני מקשיב למכונה כשהוא טוחן את השעועית, אני מסתכל איך הקפה נוטף, אני לוקח אותו, אני מריח אותו ואני חושב על זה. ואני לוקח את כוס הקפה המיוחדת הזו ולוקח אותה לשולחן שלי, “מתאר אריאלי. אז בין אם אתם אוהבים קפוצ’ינו, שירי דרייק או גלידה, דאגו להזדווג אותה עם המטרה הגדולה הבאה שלכם!

 

7. שימו לב לרמות האנרגיה שלכם

 

רון פרידמן, פסיכולוג, מחבר הספר המקום הטוב ביותר לעבוד בו

 

באופן מציאותי, אנחנו לא יכולים להיות פרודוקטיביים באותה מידה בכל שעה ביום. בנקודות מסוימות ביום אנו מרגישים מלאי אנרגיה, ואחרים, כל מה שאנחנו רוצים לעשות זה לשכב במיטה ולצפות בנטפליקס. ובאופן מציאותי, מהם התועלות שעצות הפרודוקטיביות אם אין לך מספיק אנרגיה לפעול בהן? זמנים כמו אלה אינם הרגעים הטובים ביותר לעשות דברים.

 

“זה לא מה שאתה עושה, כמו שאתה עושה את זה”, מסביר רון פרידמן.

 

“מחקרים מראים כי התפקוד הקוגניטיבי שלנו משתנה לאורך היום. בממוצע, אנשים גרועים במידה ניכרת בקליטת מידע חדש, מתכננים קדימה ומגביל את הסחות הדעת ככל שמתקדם היום. “( HBR )

]

 

ככל שאתה מתאים יותר למשימות לרמת האנרגיה שלך, כך תוכל לעשות פחות מאמץ.

 

דן אריאלי מציין גם שרוב האנשים הם הכי פרודוקטיביים ביותר שלהם בין 9 ל -11 בבוקר . אז שימו לב לאילו שעות ביום אתם נוטים להיות במיטבכם, והתמקדו במשימות הגדולות ביותר שלכם אז.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה