עצור בכל מקום שאתה נמצא והסתכל סביבך.

 

כמה אנשים מסתכלים בטלפונים שלהם? בימינו, אין זה מפתיע לראות את רוב האנשים עם ראשם מטה. אבל מה הוא מפתיע הוא שתוך פחות מעשר שנים הטלפונים הפכו למשהו כמעט 50% מאיתנו לא יכלו לחיות בלי .

 

ש : כמה פעמים אתה חושב שהאדם הממוצע נוגע בטלפון שלו כל יום?

 

א : 2,600. זה בערך 160 פעמים בכל שעה ערה.

 

והנה הבועט: הטלפונים למעשה גורמים לנו פחות להיות מאושרים (אבל אתה בטח כבר יודע זאת).

 

ב- חלק 1 של סדרת הגמילה הדיגיטלית , בדקנו את הסיבות הפסיכולוגיות שהטלפונים הפכו להיות כאלה חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו. ה- TL; DR? בדיקת הטלפונים שלנו הפכה להרגל של הטבוע במוחנו , בזכות הצורך שלנו בקשר חברתי ומעט מולקולה בשם דופמין.

 

בזמן שבילוי של זמן בריא בטלפון שלך יכול לעזור לך להישאר מחוברים ומודעים, הרימה של הטלפון שלך כל הזמן יכולה להחניק את הפרודוקטיביות , להתייחסות ואפילו לקשרים שלך עם אחרים (עוד על זה אחר כך).

 

אז אנחנו נידונים, נכון? לא בדיוק.

 

עכשיו כשאנחנו מבינים את הסיבה הפסיכולוגית שאנחנו מכורים, אנחנו יכולים למצוא בקלות רבה יותר פיתרון. כל מה שנדרש זה קצת פריצה (וידע על psyc) כדי ליצור מרחק מסוים מהטלפונים שלנו, ולהשתלט על מעשינו. הנה איך.

 

1. הסתר את הטלפון שלך (או לפחות הסר אותו)

 

How Habits Work - Lemonade Blog

 

איסוף הטלפון שלך הוא הרגל . וכמו בכל הרגל, יש לו שלושה מרכיבים עיקריים:

 

  • הרמז : התחושה, הזמן או המיקום שמעורר את הרגלך
  •  

  • השגרה : ההרגל עצמו
  •  

  • התגמול : התשוקה להרגל מספקת
  •  

אז מה ‘הרמז’ שבדרך כלל גורם לך להרים את הטלפון שלך? עצם נוכחותו של זה.

 

כשאתה רואה את הטלפון שלך , המוח שלך מתחיל להשתוקק לתגמול הדופמין הזה, ושולח אות לגופך לאסוף אותו. לחלופין, כאשר המוח שלך אינו מרגיש את נוכחות הטלפון שלך, התשוקה לדופמין שלך לא תיכנס פנימה.

 

מחוץ לטווח הראייה, מחוץ לתודעה.

 

כדי ליצור קשר בריא יותר עם הטלפון שלך, מצא נקודה בה אתה לא יכול לראות – או להרגיש – את הטלפון שלך. (לא, לא בכיס שלך.) הניח אותו בתיק העבודה שלך בזמן העבודה, הסלון שלך בחדר השינה, או את התיק שלך כשאתה בארוחת ערב עם חברים. תראה תוצאות מיידיות.

 

בונוס? תוכלו אפילו לחסוך באנרגיה על ידי הסרת הטלפון מהסביבה. למה? מכיוון שכאשר הטלפון שלך מופיע, המוח שלך מוציא כוח רצון כדי להימנע מהכמיהה שלך. כוח רצון הוא משאב מוגבל – ככל שתשתמש בו יותר, כך יהיה לך פחות כוח רצון (ואנרגיה) בהמשך.

 

2. כבה את ההודעות

 

אוקיי, בהיותכם מציאותיים כאן – זה לא מעשי להניח שתוכלו להראות את הטלפון שלכם כל הזמן. הביאו את התירוצים (לפעמים מוצדקים): הבוס שלי אולי יזדקק לי, אמא שלי אולי תתקשר, החבר הכי טוב שלי אולי יזדקק להמלצת מסעדה.

 

למרבה המזל, אם אתה נמצא בנוכחות הטלפון שלך, יש דרך נוספת לצמצם את התשוקה להרים אותו. נחזור לעובדה שהרגלי ‘רמזים’ ספציפיים מעוררים. מלבד עצם הנוכחות של הטלפון שלך, טריגר נפוץ נוסף הוא קבלת התראות.

 

כשאנחנו שומעים ‘פינג’, או רואים את המעגל האדום הזה, זה שולח לנו איתות שאנחנו עומדים לקבל משהו מספק חברתית. רמז לדחף שלא יודע שובע להרים אותו.

 

למעשה, מחקר חדש גילה כי בכל פעם שאנו מקבלים הודעה בטלפון, המוח שלנו משחרר דופמין.

 

Phone Notification Causes Dopamine - Lemonade Blog

 

הטריק כאן הוא להיפטר לגמרי מהפיתוי הזה: כבה את ההתראות שלך.

 

אל תתן לטלפון שלך לפתות אותך בכל פעם שאתר חדשות שולח אליך התראה, או שמישהו אוהב את התמונה שלך Instagram . על ידי כיבוי התראות, תשתלט על מתי תרצה להרים את הטלפון שלך ומתי לא.

 

החלק הטוב ביותר בהאק הזה? זה מזכיר לך שכמעט אין התראות דחופות – הרצון לבדוק את הטלפון שלך הוא הדופמין המדבר כאשר המוח שלך מרגיש משועמם . זה כשלעצמו יסייע גם ביצירת שטח מהטלפון שלך.

 

אם זה נשמע מעורר חרדה, השאר את התראות השיחה שלך. צעדי תינוק. אם תרצה להתחיל מצערת מלאה, מצב המטוס הוא המקום בו הוא נמצא. רק אומר.

 

3. עדיפות לאינטראקציות פנים אל פנים

 

כעת, לאחר שהתמודדנו עם ההדק המבקש את השימוש בטלפון שלנו, בואו נדון במרכיב אחר בהרגל הטלפונים שלנו: הפרס.

 

איזה תגמול מספקים הטלפונים שלנו, בדיוק? מחקרים עדכניים מצאו כי הפונקציות החכמות הממכר ביותר של הטלפונים החכמים כוללות את הרצון שלנו להתחבר לאחרים. אז כשאנו מרימים טלפונים, אנו מחפשים את אותו תגמול של קישוריות חברתית.

 

אולם, באופן אירוני, הטלפונים שלנו הפכו אותנו לחברתיים פחות.

 

במאמר משנת 2016 האם נשאר בחדש? , מולי יאנג מ”ניו יורק טיימס “תיארה כי יש לנו פחות סיבות לעזוב את בתנו ולקיים אינטראקציה עם אחרים, מכיוון שכל כך הרבה מה שאנחנו רוצים לעשות זמין לגמרי לפי דרישה.

 

יתר על כן, ג’ין טנג’נג הראה בספרה פורץ הדרך iGen שאנשים מבלים פחות זמן באופן אישי עם חבריהם, וממשיכים פחות תאריכים, ואפילו קבלת רישיון הנהיגה שלהם בהמשך, הכל בזכות הופעת הטלפונים.

 

גורמים אלה, בשילוב עם העובדה שנחקרה רבות כי נוכחותם של טלפונים במצבים חברתיים מצמצמת את תחושת החיבור שלנו, יצרו תוצאה בלתי נמנעת: בעידן הרוויה התקשורתית אנו חשים בדידות ופחות קשורים חברתית. מתמיד.

 

Evolution of Relationships - Lemonade Blog

 

אבל העניין הוא שאם בילינו יותר זמן בילוי עם חברים, נניח את הטלפונים שלנו במהלך שיחות משמעותיות ואפילו נסה את FaceTiming במקום לשלוח טקסטים, סביר להניח שנרגיש חשק פחות אינטנסיבי לחיבור.

 

לכן, כדי להפחית את הפיתוי להרים את הטלפון ללא הרף, השקיע מאמץ נוסף בכדי לטפח מערכות יחסים משמעותיות יותר עם האנשים שאכפת לך מהם. נסה לשאול את הטובות שלך שאלות עמוקות – דברים שבדרך כלל לא תפטפט עליהם כשיש את הסחת דעתך של הטלפון שלך ברקע.

 

ברגע שאתה עוסק ברמה יותר משמעותית, אתה תרגיש פחות צורך לחפש קשר חברתי מהטלפון שלך, וכתוצאה מכך פחות מחובר.

 

4. צור טקסים נטולי הרגלים

 

המרכיב הסופי בכל ההרגלים הוא השגרה, או ההרגל עצמו. ככל שההרגל שלך קורה, כך הוא נחרט במסלולי העצבים שלך. אז אחד המפתחות לשבירתו הוא יצירת אזורים נטולי הרגלים. ככלל, כשאתם באזור זה, אינכם יכולים לבצע את ההרגל שלכם.

 

אך מכיוון שאולי זה לא מציאותי לשלול שטח שלם לשימוש בטלפון (למשל ‘לעולם לא אשתמש בטלפון שלי בחדר השינה שלי’), אנו מציעים לשלול זמן ביום שלך, או שילוב של שניהם.

 

הכלל בן 30 הדקות

 

מחצית השעה הראשונה של היום שלך הם ללא ספק החשובים ביותר : הם קבעו את הטון לבוקר שלך ולשאר היום שלך. לכן הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא למסגר את הרגעים הראשונים שלך סביב להיטי דופמין וקישוריות חברתית.

 

במקום זאת, הנח אזעקה על שולחן המיטה שלך במקום שבו אתה מציב את הטלפון בדרך כלל, ונתק את המטען שליד המיטה.

 

עכשיו, לאחר שתתרומם ותאיר, לא תתפתו לבדוק את ההתראות שלכם ברגעים הראשונים שלכם, והשפעה זו ככל הנראה תימשך לאורך היום שלכם.

 

גמילה בשעות היצרניות ביותר שלך

 

פיתרון נוסף הוא לקבוע זמנים מסוימים במהלך אזורי הטלפון ללא טלפון. אנו מציעים לסלק גמילה דיגיטלית בין השעות 9-11 בבוקר. למה? על פי טיפים לפריון מאת קצין ההתנהגות הראשי שלנו, דן אריאלי, אלה השעות הטובות ביותר בימינו לעשות דברים.

 

אז ממש כשאתה מגיע לעבודה, הכניס את הטלפון שלך לתיק שלך (או במקום אחר מחוץ לטווח הראייה), והתעסק במיקוד. זה יכול להיות פשוט האק הפרודוקטיביות החדשה האהובה עליך, בנוסף דרך יעילה חדשה לנתק מהטלפון שלך.

 

Put Your Phone Away - Lemonade Blog

 

5. הציבו יעדים קונקרטיים

 

כל ההאקים האלה גדולים והכל, אבל האמת היא שבני אדם יש הטיה מולדת לשמור על הדברים אותו הדבר. קשה להניע מוטיבציה רצינית לבצע שינוי ללא סיבה ומטרה קונקרטיות.

 

לפני שתתחיל להתמודד עם הרגל הטלפוני שלך, ברר בדיוק כמה זמן אתה מבלה בטלפון שלך, וכמה אתה רוצה לצמצם את זה עד. קחו בחשבון שרוב הדברים לא עובדים כשאתם מבצעים קיצוצים דרסטיים. במהלך כמה חודשים, תוכל לקצץ את משך הזמן שאתה והמסך שלך מבלים יחד ב -10% בלבד, ועדיין לבצע קפיצות עצומות בכדי להחזיר את הקישוריות שלך.

 

אז (למרבה האירוניה, הורידו אפליקציית מעקב לטלפון, כמו רגע או צ’קי, כדי לקבל דופק על כמה זמן אתם מבלים בטלפון, באילו אפליקציות אתם משתמשים הכי הרבה, וכמה שונים פעמים שאתה מרים את הטלפון שלך.

 

זה לא רק יעזור לך למדוד בבירור את ההתקדמות שלך, אלא אולי רק יעניק לך את הדחיפה שתצטרך כדי ליצור קשר בריא יותר עם הטלפון שלך (והסובבים אותך). למה? יתכן שאתה מבין שאתה משתמש בדרך הטלפונית שלך יותר ממה שאתה חושב.

 

לקבלת התחלה יעילה עוד יותר לטהר את הטלפון שלך, תפוס חבר ונכנס אליו יחד.

 

מחקרים מראים כי התחייבות ציבורית מגדילה את הסיכוי שלך להגיע ליעדים שלך. ספר לחברך כמה זמן אתה מתכנן להתחיל להשתמש בטלפון שלך בכל יום, ולבקש מהם לעשות את אותו הדבר. די מהר תוכלו להיות בדרך להגיע ליעדיכם לבזבז פחות זמן בטלפון.

 

זמן לנתק

 

וזה לעטוף. אם תעקוב אחר חמשת הצעדים המגובים במדע, אתה תהיה בדרך ליצור קשר בריא יותר עם הטלפון שלך.

 

בינתיים, הקפד לבדוק את חלק 1 כדי לקבל את הסקופ המלא על הפסיכולוגיה שמאחריה איננו יכולים להפסיק להסתכל על הטלפונים שלנו . מודעות היא הצעד הראשון ליצירת מרחב זה, כך שתוכלו לפתוח את זמנכם ומוחכם לחוויות שלכם בהווה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה