כנער הייתי נוהג לבקר לעתים קרובות בחנות המקומית Tower Records בדרכי הביתה מבית הספר. עוד באותו היום, טאואר היה המקום למוזיקה לכל הדברים. לחיות על תקציב, קניית תקליטור הייתה הוצאה משמעותית שחייבה אותי לגור בעיני גורי במזומן נוסף על בסיס שבועי. קניית מוזיקה הייתה יקרה מדי, ולא פעם הרגשתי קצת מרומה לקבל את האלבום המלא, כשכל מה שרציתי היה להאזין לרצועה או שתיים.

 

רוס סולומון, מייסד טאוור רקורד, השתמש בבית המרקחת של אביו בחלק האחורי של בניין תיאטרון המגדל האייקוני של סקרמנטו כדי לפתוח את עסק התקליטים שלו בשנות הארבעים. הוא עשה חיל והתחיל בהדרגה לפתוח חנויות חדשות ברחבי ארה”ב. בראשית דרכה צמחה טאואר להיות חברה גדולה, תוך הכנסה של יותר מ- 1 מיליארד דולר בהכנסות שנתיות עם מאות חנויות הפזורות ברחבי העולם, כולל זו שליד בית הורי.

 

כאשר טאואר התמקד בהגדלת הכנסות חברתם על ידי מכירת דיסקים נוספים ופתיחת חנויות חדשות, מעט ידעו כי תגלית מדעית הנמצאת במרחק 5,000 מיילים תשנה את עולם המוזיקה לנצח, ואיתו, את גורלה של החברה שלהם.

 

ב- 26 בנובמבר 1996 הגישו ברנהרד גריל וכמה מעמיתיו ממכון Fraunhofer למעגלים משולבים בארלנגן, גרמניה פטנט על פורמט שמע דיגיטלי חדש ומהפכני בשם MP3. ואז הגיעו סיבובי סיביות ופיראטיות, iPod ו- iTunes; כעבור מספר שנים, טאוור רקורדס עבר תחת הגשת בקשה לפשיטת רגל. החברה של רוס הייתה במשחק מכירות התקליטורים, והם שיחקו אותו בצורה יוצאת מן הכלל. מה שהוא והקבוצה שלו לא יכלו לראות שהגיע היה משחק חדש; אחד עם מערכת כללים אחרת, שלא הייתה להם תשובה לשמה.

 

שמו של המשחק החדש הזה היה שיבוש טכני, ומי ששולט בו לראשונה הפך בלתי ניתן לעצירה, כמו אפל וספוטיפיי.

 

המיליארד הראשון שלך

 

אם התמזל מזלך לעבוד בחברת הזנק ותאגיד גדול, היית יודע שיש הבדלים גדולים בין השניים. כשאתה מבקר בסטארט-אפ אתה לא יכול שלא לשים לב לקסם באוויר ולתשוקה העזה של כולם, בעלות, חשיבה יצירתית , תחושת הדחיפות ומהירות הביצוע. צוותים קטנים יותר יש כאלה בשפע, אך ככל שחברות הופכות לתאגידים, הן הופכות לאטיות יותר, ואנשים מתחלחלים בנוחות.

 

אני לא רוצה שזה יקרה לנו בלימונדה. אנו רוצים להמשיך לספק מוצר נהדר, לדאוג לכל פיקסל ולכל מילה, לקחת סיכונים, לבנות טק חכם מטורף ולשפר ללא הרף את חווית הלקוחות שלנו.

 

אבל יש כאן אתגר אמיתי. איך אתה שומר על התשוקה של כולם לדברים האלה כאשר החברה שלך מרוויחה מיליארד הכנסות? איך אתה יכול לוודא שהצוות שלך הוא זה שמגלה את ה- MP3 הבא של הענף שלך?

 

כדי שזה יקרה, צריכה להיות דרך להשאיר אנשים ממוקדים בעשיית דברים גדולים, תוך שמירה על אווירת התחלה. זה קשה כשאתה קטן ובלתי אפשרי כשאתה גדול מדי, אז יצאנו לבנות סוג חדש של ארגון. כזו שמנסה להשאיל לטובת שני העולמות – בגרות וקנה מידה מתאגידים; זריזות, יצירתיות ותשוקה גולמית מסטארט-אפים. אנו חושבים שזה הצעד האבולוציוני הבא בהתפתחות ארגונים, וזה קשור ל- AI.

 

חל שינוי

 

נסה לחשוב איך נראו חייך, רק לפני 25 שנה. לא היה שום אייפון, לא היו חנויות App, לא היו פייסבוק, לא היו אמזון, לא היו טוויטר, לא היו ביג דאטה, לא היו גוגל, לא היו עננים, ובוודאי לא AI. אם תחזור עוד יותר, נניח 90 שנה אחורה – אתה מגיע למקום בו התאגידים הגדולים בארה”ב, כמו חברות ביטוח ובנקים, הוקמו. באותה תקופה, למנהלים הייתה נוסחה פשוטה – להרוויח כסף, להעסיק יותר אנשים, להרוויח עוד יותר כסף, להעסיק עוד יותר אנשים.

 

אבל, הזמנים משתנים, וכמו נגן התקליטורים הישן שלי שנפל לרעה, ארגונים שלא יתרחקו מהדרך החשיבה בת המאה הזו יתקשו מאוד להתחרות בגזע חדש של עסקים שבנויים על בסיס טכנולוגיה ולא על מספר עובדים.

 

מכוניות נטולות נהגים, מחסנים רובוטיים, משאיות בנהיגה עצמית ואוניות אוטונומיות הולכות להפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו מוקדם יותר ממה שרובנו מבינים. עם זאת, מה שאנחנו מגלים כעת על טכנולוגיה אוטונומית הוא שזה הרבה מעבר לחיסול פעולת המכונה הידנית.

לטכנולוגיה האוטונומית יש את הכוח לפתוח דגמים עסקיים לחלוטין

ציוץ זה!

  
 

כשאין נהגים, לא יהיה צורך בבעלות על מכוניות, ועם זה, אין צורך בחניה, בתחנות דלק או במוסכים. רק שינוי האופן בו אנו נוהגים במכוניות ישפיע על האופן בו אנו מעצבים את הרחובות, הכבישים המהירים והערים העתידיים שלנו.

 

אבל יש תחום אחד שעדיין מתעלם ממנו במידה רבה על ידי חדשנות AI, וזה הארגון עצמו.

 

אם אתה מבלה את החלק הטוב יותר של היום במשרד, נסה לחשוב על כל המשימות החוזרות על עצמן שאתה מבצע בכל יום: איסוף נתונים, עדכן את עמיתיך ומנהלך, הכין דוחות, מלא טפסים, תיאם אירועים , לעקוב אחר ההתקדמות, להזמין דברים, לחתום על מסמכים, לשלוח הזמנות רכישה.

 

כיום ניתן לבצע אוטומציה של רוב המשימות הללו באמצעות בוטים.

 

עליית הארגון האוטונומי

 

ארגונים אוטונומיים עתידיים יסמכו על ה- AI שיבצע את המשימות השגרתיות והמורכבות שלהם טוב יותר וזול מאיתנו בני האדם. ממש כמו ההשפעה של מכוניות ללא נהג על ערינו העתיד, עלייתם של ארגונים אוטונומיים עשויה להביא לשינויים מהותיים באופן בו אנו מסתכלים על מבנים ארגוניים, ממשל והיררכיה.

 

מנהלים וצוותים שאינם יכולים להסתגל למציאות חדשה זו יתיישנו במהרה. בעוד שמנהלים מסורתיים יעסיקו עובדים נוספים כדי לפתור בעיות בקנה מידה, הוגי קדימה יעסיקו מחדשי מוצר, מהנדסי-על ומדעי AI / נתונים שיעזרו להם לבנות כלים אוטונומיים חכמים.

 

כחברה במימון טוב, תמיד יש פיתוי להעסיק אנשים נוספים. אני מוצאת את עצמי נלחמת באינסטינקטים שלי לעשות זאת, על בסיס יומי. שני המייסדים המשותפים שלי, דניאל, ואני, לעתים קרובות מזכירים לצוות שלנו ולמשקיעים שאנחנו רוצים לבנות חברה מסוג אחר . אחד עם פחות אנשים ויותר קוד, וזה מונע על ידי קבוצה קטנה במיוחד שנבחרה בקפידה של בני אדם שיחד מהנדסים דייוויד רזה ולא גוליית אמיץ.

 

כחדשנים, תפקידנו לדחוף לאחור כשאנחנו מרגישים שהצוות שלנו מתרחק מהחזון הזה, או כפי שמגדיר זאת דניאל, להימשך מהחור השחור . הממוצע והנורמות שעלינו להיזהר מהם, לא מהשונה והחדש. אחרי הכל, פחדים מסוג זה הם שהביאו את התעשייה שאנחנו מנסים לשבש למה שהיא כיום.

 

בניית ארגון אוטונומי

 

המקום הראשון שקיבל טיפול אוטונומי הוא זרימת העבודה ההנדסית שלנו. מרגש לראות צוות הנדסה שלם שמונע על ידי בוט ולא מאסטר scrum!

 

הכירו את קופר , מוח האוטומציה הפנימי שלנו שמטפל ומספק משימות להפקה במהירויות שיא. קופר עוזר למפתחים שלנו לנהל את זרימת העבודה בין מוצר, הנדסה, בדיקות אוטומטיות ו- QA. זה מקצה משימות לחברי הצוות, מכין סביבות בדיקה בענן, מריץ עשרות אלפי בדיקות אוטומטיות ומפרסם הכל לידי הלקוחות שלנו כשמוכן.

 

Cooper - Lemonade's internal automation bot

צילום מסך בפועל של הזנת הקופר של קופר מההשקה שלנו בטקסס (סרגל הצד נערך לפרטיות)

 

בחודשים הקרובים, צוותנו ימשיך ללמד את קופר לייצר מסמכים משפטיים מודולריים, להרכיב נתונים לדיווחי הציות לתקנות, לענות על שאלות על בסיס ידע, לעזור למצוא מסמכים, עובדים חדשים על הסיפון, לעזור בהגדרת ציוד IT, פיקוח על KPIs קריטיים, עקוב אחר עסקאות פיננסיות, בצע ניתוח הונאה ועזור לנו להיות טובים יותר ברכישת לקוחות.

 

Lemonade's AI for streamlining day-to-day activities

קופר עומד להפיק חלק גדול מהדו”ח הרגולטורי הבא שלנו

 

Cooper - Lemonade's AI bot in action

שיחה אקראית שהרמתי על Slack שלשום

 

בני אדם לעומת מכונות

 

ממש כמו כל פרוייקט אחר, רצינו למדוד את ההתקדמות וההצלחה שלנו כשאנחנו מיישמים את החזון שלנו. התחלנו במעקב אחר יחס פשוט בין מספר עובדי הלימונדה שלנו למשתמשים פעילים במערכת (הידועים גם כמבוטחים). אנו קוראים לזה, אינדקס האוטומציה.

 

מדד האוטומציה עוזר לנו להתמקד בהתייעלות. ככל שהמספר גבוה יותר, אנו מדרגיים יותר. מעקב ודיון קבוע על מדד זה עוזר לנו לדחוף את הצוות לפתור בעיות באמצעות AI, במקום HR.

 

Lemonade automation index (humans vs. policies)

 

מילה אחרונה (של זהירות)

 

קיים סיכון רב אם הדבר נעשה ללא טיפול ורגישות. אני יכול לדמיין לעצמי תרחיש בעתיד הלא רחוק, בו תאגידים בהדרגה את הצד האנושי שלהם, לטובת התייעלות. ארגון כזה יכול להחליט שאנשים ידווחו לבוטים כמנהלים שלהם. בוטים היו מעריכים כל העת ביצועים אנושיים על ידי השוואתם לאלפי אנשים אחרים שעושים את אותה העבודה. לא הייתי רוצה לחיות בעולם שבו אנשים מתקבלים לעבודה או מפוטרים על ידי AI.

 

ממש כמו עם מהפכות אחרות בהיסטוריה, בכל פעם שהתחזקנו כמין, גם אנחנו הופכים פגיעים יותר. חישול מתכות עזר לנו ליצור גשרים וכלים חיוניים, אך הוא גם הביא חרבות ותותחים. ההבנה שלנו בכימיה הובילה למהפכת התרופות, אך היא גם דחפה אותנו ליצור כלי-נשק.

 

ככל שהקלישאה המפורסמת מגיעה, עם עוצמה רבה מגיעה אחריות רבה, וזה באמת תלוי בנו היזמים ומנהיגי המחשבה להמשיך להשתמש ב- AI לתמיד, לפנות יותר מקום לאנושיות שלנו, במקום להפך.

 

– – –

 

גרסה ערוכה של מאמר זה פורסמה במקור ב- האינטרנט הבא .

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה