זו עונת לאטה של ​​דלעת וזה אומר עלינו ליל כל הקדושים. חלקנו מתכננים את התחפושת שלנו במשך 12 החודשים האחרונים. אחרים מתכננים את מצב השינה שלהם ב- 31 באוקטובר ומחכים שהכל ייגמר.

 

כך או כך, אתה עלול למצוא את עצמך צורח כשנפגעים מהתשובה לשאלת הטריוויה הזו: כמה כסף מוציאים אמריקאים על ליל כל הקדושים?

 

תשובה: השנה האמריקאים ישקיעו 9 מיליארד דולר על ממתקים, תלבושות וקישוטי ליל כל הקדושים. (הפדרציה הקמעונאית הלאומית) זהו ממוצע של 87 דולר לחוגג. מפחיד.

 

Historical Planned Halloween Spending - Lemonade Blog

 

על אף איזה שבט ליל כל הקדושים אתה נמצא (לטובת חגיגות מפחידות או נגד נחרצות), אין להכחיש שמדובר במספר די חסון. עם אותו $$, אתה יכול לקנות 17 קפה של בוקר או 67 חבילות מסטיק.

 

הוצאת סוג הכסף איננה החלטה קטנה. וכמו הרבה מההחלטות הכספיות שלנו, זה לא תמיד הרציונלי ביותר. אז מדוע יותר מ 175 מיליון אמריקאים מקצים נתח כסף מזומן ללילה אחד של חגיגות? מסתבר, זה מושרש במדע טהור.

 

1. ליל כל הקדושים קונה לך חוויה

 

החוויות מביאות לנו יותר אושר מאשר דברים, על פי מספר מחקרים בפסיכולוגיה. מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת קורנל מצא כי רכישות חווייתיות (כסף שהוצא על כך) נוטות לספק יותר אושר מתמשך מאשר רכישות חומריות (כסף שהוצא על כך).

 

במילים אחרות, סביר להניח שאתה תהיה מאושר יותר זמן ממניף כסף מזומן בחופשה של שבועיים מאשר באייפון האחרון.

 

המחקר מרחיק לכת, ובוחן את ההבדלים ההדוניים לפני הצריכה. גם כאן החוקרים גילו שאנשים מפיקים יותר אושר מהציפייה לרכישות חווייתיות (“לא יכולים לחכות לקרוא את ספרי בספינת השייט!”) מאשר רכישות חומריות (“לא יכולים לחכות להשיג משקפי שמש!”) . ההמתנה לחוויה מהנה אפילו יותר מאשר לחכות לקבל תועלת חומרית.

 

ליל כל הקדושים, בהקשר זה, הוא החוויה המובהקת. תכנון התחפושת, ערכת אביזרים ועיפרון במסיבות הם כל הדברים שאתה מצפה לשבועות (או אפילו חודשים) מראש.

 

קח רגע וחשוב על הלוויין שעבר כשמסמרת את התחפושת הזו לחלוטין: מחקרים מראים שכאשר אנו משקפים בחזרה רכישות שביצענו, החוויות הופכות אותנו למאושרים יותר מרכוש.

 

מעניין להתעכב על כך: חוויות הן לעתים קרובות אירועים חולפים, מעשי ונעשים, כמו חופשות קצרות, חתונה, ליל כל הקדושים וכו ‘. אז כשאתה קונה טלוויזיה חדשה, אתה בטח חושב שאתה אתה משקיע במשהו שתקווה שיהיה לך לזמן מה.

 

אבל המדע מראה שאנחנו מפתחים הסתגלות הדנתית (קרא: סובלנות לדברים). כלומר, כשאנחנו נחשפים ללא הפסקה לבגדים שלנו, Airpods או לטלוויזיה, המשמעות שלהם אלינו פוחתת והם פשוט נעשים מעורפלים ברקע.

 

דווקא חולשתו של ליל כל הקדושים גורמת לנו לרצות להשקיע בו זמן וכסף ולהוקיר את החוויות שהוא מייצר במשך זמן רב לאחר מכן.

 

2. מריבה להיות הטובה ביותר, בכל מחיר

 

הדברים מתחרים על ליל כל הקדושים, עד לנקודה בה זה הופך את מה שכלכלנים מסורתיים מכנים ‘בעיית רוכב חופשי’.

 

תיאוריה זו מניחה שכולנו נבלה פחות כשאנחנו חושבים ששכנינו או הממשלות שלנו ייקחו על עצמם את ההוצאה. במילים אחרות, יש כמעט אפס תמריץ להוציא כסף על משהו אם נוכל ליהנות מהיתרונות שלו מבלי לבזבז בכלל. חשבו: שמירה על פארק ציבורי, או גישה למים נקיים. לרבים מאיתנו יש מזל ‘חופשי’ גישה לדברים האלה מבלי לבזבז הרבה (לעיתים קרובות, כאן נכנסים המסים).

 

אבל כשמדובר בליל כל הקדושים, התיאוריה הזו לא קיימת. אנחנו לא באמת יכולים להשתתף בליל כל הקדושים אלא אם כן אנו מוציאים כסף מזומן לתלבושות, קישוטים וממתקים. לאמיתו של דבר, להפך: עלינו לבזבז כדי להשתתף (אלא אם כן אתה אדון בתחפושות ועיצוב DIY). זה, יחד עם תחרותיות בלתי נמנעת, מוביל לבזבוז יתר.

 

כולם מנסים להתעלות על האחר כשמדובר בקישוטים, מסיבות ואפילו סוג הממתקים שאתה מחלק לטריק או מטפלים.

 

 

הנקודה כאן היא להחזיק את התחפושת “הטובה ביותר”, או את הבית “הכי רדוף”, ולזכות במקום הראשון בתחרות תחפושות – פעמים רבות בכל מחיר.

 

3. ההוצאות של כולם (מעבר)

 

כשהיינו ילדים, שמענו כולנו את ההורים / המורים שלנו אומרים, “אם כל החברים שלך קופצים מגשר, היית עושה את זה גם?”

 

אותם מבוגרים מכוערים ניסו להעביר את הרעיון של הוכחה חברתית. הפסיכולוגיה החברתית זו מדברת על כך שהיא מחפשת לאחרים להבין כיצד לנהוג במצב נתון.

 

כאשר איננו בטוחים כיצד להתנהג, אנו פונים לאחרים למידע או רמזים. אם כולם סביבנו עושים א ‘, סביר להניח שלא נעשה B. השפעה מסוג זה נקראת’ השפעה אינפורמטיבית ‘.

 

הוכחה חברתית יכולה גם לתאר ‘השפעה נורמטיבית’, או את הלחץ להתאים כדי להתקבל או לאהוב. אז אם כל החברים שלך מזמינים גלידת שמפנייה, אבל אתה מעדיף וניל, סביר להניח שתזמין את התה הירוק כדי שתוכל להשתלב עם כולם.

 

לא משנה מה המוטיבציה העומדת מאחורי ההוכחה החברתית, זה מוביל לעתים קרובות ל’התנהגות עדר: ‘כולם נכנסים לדבר ה ליל כל הקדושים הזה, אז אני גם אחפוך בעדר ואכנס גם לתלבושת. נשמע מוכר?

 

גם למדיה החברתית יש תפקיד גדול. אנו יודעים שחברינו ובני משפחתנו יעלו את התלבושות שלהם ואת הטריק שלהם או יטפלו בבריחה, ולכן יהיה לנו הדחף לבזבז יתר על המידה כדי להתאים למה שהם עושים. טיפ למקצוענים: אם אינכם עוסקים בדבר הזה של ליל כל הקדושים, צאו מאינסטגרם.

 

4. פחד משמח אותנו

 

כן, קראת נכון. המדע מראה כי תחושת פחד גורמת לשחרור של דופמין, מוליך עצבי שגורם לך להרגיש טוב.

 

Ghost - Lemonade Blog

 

קח מחקר זה האחרון, בו החוקרים בדקו מדוע אנשים קונים באופן יזום כרטיסים כדי ללכת לבתים רדופים או לצפות בסרטי אימה. חוקרים בדקו את פעילותם המוחית של המתנדבים לפני טיול הבית הרדוף שלהם ואחריו, וגילו שלפחד בסביבה מבוקרת (ליל כל הקדושים!) יש יתרונות בריאותיים.

 

פחד הוא גבוה שגורם לדופמין שלך (לקרוא: כימיקלים להרגשה טובה) ובדרך כלל בטוח עבורך, מכיוון שאתה מבין מייד שאתה לא נמצא בסכנה ממשית. למען האמת, המתנדבים דיווחו כי הם חשו פחות חרדים ועייפים אחרי טיול הבית הרדוף שלהם: הם ברחו מהבתים מבועתים, אך גם צחקו.

 

מוסר הסיפור? אנשים משלמים כדי להפחד, מכיוון שזה ממהר מייד. שימו לב לאובססיה לתלבושות יקרות-ליל כל הקדושים.

 

פחד ופנטזיות

 [19459001. יעלו אותנו להתנהג בדרכים שלעולם לא נחלום עליהם יום אחר.
 

מכיוון שהוא מביא את הפחדים והפנטזיות שלנו, אנו ננמנע (באופן לא הגיוני?) את כרטיס האשראי שלנו בכדי להשתתף באופן מלא בחגיגות. בילוי שמח.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה