זה היה 25 ביוני, 2019, מרחק שבועיים בלבד מאחד הימים הגדולים של השנה ב לימונדה: יום גיבוי, שם הקהילה שלנו תורמת פרמיות ללא תביעות לצדקה.

 

השנה, ההשפעה שלנו הייתה גדולה. כאילו, 631,540 דולר גדולים (גדלים ביותר מ- 1000% מאז ה- Giveback הראשון בשנת 2017 ). אז גם ההכרזה שלנו הייתה צריכה להיות גדולה.

 

אבל לא היה לנו הרבה זמן. חישבנו את המספרים הסופיים ב- 30 ביוני ותכננו להודיע ​​על ההשפעה האדירה שלנו רק על 2 שבועות לאחר מכן. מה שאומר שלא היה רוחב פס לבניית מפרט ולקיים סדנאות עיצוב.

 

אז החלטנו להפוך את הכרזת ה- Giveback לפרויקט סודי: לינגו לימונדה לפרויקט לא שגרתי בו כל החוקים האופייניים יוצאים מהחלון.

 

וזה יכול היה להיות סוד ההצלחה.

 

הפתיחה

 

כשהגיע הזמן לישיבת הפתיחה, אספנו צוות יצירתי קטן והתחלנו לזרוק רעיונות להודעת ה- Giveback שלנו.

 

כל מה שידענו באותו רגע היה מטרתנו: לדעת שאנשים רבים ככל האפשר יידעו ש- 631,540 $ נתרמו ל -25 ארגוני צדקה על ידי קהילת הלימונדה .

 

אבל זה לא הכל. רצינו גם שלקוחותינו יבינו את ההשפעה המשמעותית שהיו לדולרים האלה על כל 25 ארגוני הצדקה – החל מחמשת פרויקטים של מים שנבנו עם צדקה : מים ועד 1,683 בני נוער להט”ב + שקיבלו התערבות מצילה חיים עם פרויקט טרבור .

 

סיכמנו שדף נחיתה באתר שלנו יהיה המדיום הטוב ביותר, מכיוון שיש לנו מגרש שרצינו לומר, ותמונות שניתנות לשיתוף פשוט לא יחתכו אותו. ובאופנת לימונדה טיפוסית, זה היה צריך להיות מעוצב בצורה יפה.

 

אז השאלה המתקרבת הייתה: כיצד נוכל לתקשר את המספר הגדול, יחד עם 25 ההשפעות שהתקבלו, בצורה פשוטה, אינטואיטיבית, מעוררת ומושכת?

 

כאשר הצוות התמודד עם מושגי עיצוב תוך שהוא מציין את מחנק הזמן שלנו, עלה רעיון: להחזיר את סגנון האמנות הקו שאנו משתמשים במודעות בפייסבוק כדי לספר את סיפור ההחזר .

 

 

מדוע הסגנון הזה? זה מאפשר אינסוף דרכים להמחיש את ההשפעה של גיבוי ואת הקישוריות בין כל צדקה. נוכל להמחיש תמונה המייצגת תמיכה ב- LGBTQ +, ולחבר אותה לתמונה אחרת שלוכדת מזון ומים – ולהראות כי כל הצדקה האלו קשורות תחת מטריית ה- Giveback.

 

אך כיצד נוכל להתאים את סגנון אמנות השורה כך שיתאים לדף אינטרנט, באופן שיגרום את המשתמש פנימה ויאלץ אותו להמשיך לגלול?

 

היינו צריכים להפוך את זה לאינטראקטיבי וכולל סקרנות, תוך כדי סקרנות המשתמש. אז החלטנו לתכנן את הקו כך שיתפרק כאשר המשתמש יגלול, ולהפוך אותו לשובב ומסקרן מספיק כדי לעודד את המשתמש להישאר בעמוד.

 

אבל עדיין היו לנו יותר שאלות משאנחנו נכנסנו למפגש עם: כיצד נוכל להביא את החיים לדף בצורה שתעזור לנו לספר סיפור? איך נוכל להפוך את הפריסה לפשוטה ואינטואיטיבית מספיק כדי שהמשתמש יוכל להבין את ההשפעה?

 

יצירת הוכחת המושג

 

עם שישה ימים בלבד ליצירת הוכחת קונספט, מעצבי לימונדה ואחד המפתחים הקדמיים שלנו פעלו במקביל ליצירת ופיתוח הפריסה, העיצוב והאיורים. להלן פירוט איך זה קרה:

 

פריסה ועיצוב

 

השלב הראשון היה יצירת פריסה גסה של מראה הדף על גבי מסך. העיצוב היה צריך להיות אינטראקטיבי, לעבוד על שולחן העבודה והנייד ולהשתמש באמנות הקווים כדי להעביר את המסר שלנו.

 

המאייר שלנו יצר רישום של איך ייראה ציור הקו לאורך כל הדף, בעזרת Adobe Illustrator:

 

 

בינתיים מעצב מוצר שרטט כמה מושגים על גבי לוח לבן. זה היה מבולגן ומחוספס, בלשון המעטה – לא היה צורך (או זמן) להפוך את התהליך למושלם.

 

Lemonade Whiteboard Sketch - Lemonade Blog

 

המעצבים החליטו שההרכב העיקרי של הדף יהיה בעל קו ארוך מאוד מתחילת העמוד עד הסוף, תוך התחקות אחר המשתמש דרך קטעי השפעה שונים והנפשה תוך כדי גלילת המשתמש. כל קטע השפעה יהיה מורכב מאיור שנוצר על ידי השורה, ותיבות טקסט.

 

כאשר המעצבים שיתפו את הקונספט עם המפתח הקדמי, הוא הבין מיד כיצד להוציא אותו לפועל, בזכות הרקע שלו בפיתוח המשחק והאנימציה. הוא יצר מודק של הקו שמצייר אתכם בזמן הגלילה, בעזרת אנימציות SVG ו- CSS.

 

לאחר מכן, שני מעצבי מוצר עבדו על פרטי העיצוב והטיפוגרפיה. כשבנו מושגים למקטע ההשפעה, הם דאגו לשמור על מראה המותג שלנו לאורך כל הדרך. הם דאגו שהצורות בהן השתמשנו היו עגולות וממדיות, בדומה לשאר העיצוב שלנו. הם שמרו גם על מגבלת הצבעים שלנו, רק באמצעות אפור, ורוד ולבן.

 

היו להם כמה לעגים שלא עשו את החיתוך, מכיוון שהם היו עמוסים מדי ולא מספיק פשטניים:

 

 

אז הם החליטו להפוך את ההשפעות למונוכרומטיות ללא לוגו, למזער את הסחות הדעת ולעודד את המשתמשים להתמקד במספרים.

 

בעת יצירת הפריסה למקטע הגורם בדף, הם יצרו תחילה כותרת גדולה, ושמו את שם הצדקה וסכום התרומה מתחת לכל השפעה:

 

Initial layout that didn't make the cut

 

אבל הם הבינו כי הכותרות ומספרי ההשפעה יתחרו על תשומת הלב של המשתמשים, והמספרים עצמם צריכים להיות חזיתיים ומרכזיים. הם החליטו להפוך את הכותרות לקטנות בהרבה ולעבות את התיאור לחלק אחד, ולא לשניים:

 

 

איורים

 

בנוסף למערך, הצוות היה צריך ליצור איורים לכל קטע ‘סיבה’ – כמו תמיכה בבריאות הנפש ושוויון בין LGBTQ +.

 

לפני שהמאייר שלנו יצר את האיורים, היא התחילה בכך שהיא לימדה את עצמה את טכניקת רישום האמנות הקו. “אנשים שלחו לי קישורים לאמנים שיצרו איורים דומים לשם השראה, אבל החלטתי להגביל את עצמי מלהסתכל ביצירות שלהם”, אמרה. “טכניקת האיור הזו הייתה חדשה עבורי, ורציתי שתהליך זה יהיה גס וניסיוני. רציתי להסתכל על זה מנקודת המבט הרעננה שלי. “

 

היא התחילה לצייר איור עם הרבה פירוט, כאילו לא השתמשה בסגנון אמנות הקווים. ואז, היא הוסיפה שכבה נוספת מלמעלה עם איור פשטני יותר. נוסף על כך, היא מצאה את הנתיב האופטימלי לקו הבודד.

 

האתגר הגדול ביותר שלה היה בחירת מה להמחיש לכל קטגוריה. בקטע ‘חינוך ילדים’ היא יצרה לראשונה איור של ילד שמשחק עם צעצוע. אבל היא הייתה צריכה לחפור עמוק יותר: מה ייצג ילדים ברמה רגשית ?

 

דובון צץ לראשה מכיוון שהוא מעלה תחושות של נוסטלגיה.

 

 

הקבוצה הקבוצתית

 

לאחר ימים של עבודה קשה, צוות הפרויקט הסודי התגבש מחדש. נותרו פחות משבוע עד לייצור, לא היה הרבה מקום לאיטרציה. הצוות היה צריך להתמקד רק בסוגיות הבוהקות, וליישם שינויים קטנים. אך יתכן שזו הייתה אחת הסיבות לכך שהדף היה כה מוצלח – משבר הזמן קרא לפשטות ויעילות.

 

הם החליטו להוסיף עוד כמה אלמנטים מפתיעים לדף כדי לשפר את חוויית המשתמש ולהמשך את סיפור ה- Giveback.

 

הם רצו להפנות תשומת לב רבה יותר למספרים המרשימים – כמו העובדה שקהילת הלימונדה העניקה יותר מ 40,000 חבילות מזון לילדים ללא תזונה, ומעל 7,000 ארוחות חמות לקשישים ניו יורקרים.

 

אז הצוות החליט להגדיל את המספרים ככל שהמשתמשים גולשים, כדי להמשיך את הרעיון של פירוק הסיפור באטיות. זה יוסיף גם ליסוד הסקרנות, מכיוון שהמשתמש לא יוכל לראות את ההשפעה המלאה עד שימשיך לגלול מטה.

 

 

הם גם החליטו להוסיף כמה נגיעות קטנות בכדי לגרום לקו לחיות, לנשום ולרקוד, כמו תנועה שובבה בין קטעי הגורם. הוספת אישיות לקו תגרום לכיף, ותמשוך את המשתמש יותר לסיפור ה- Giveback.

 

 

 

ההשקה

 

כצפוי, הימים האחרונים לפני ההשקה היו מעט קדחתניים. המעצבים התאימו איורים והמפתח הקדמי עדכן את הקוד עד לרגע האחרון. הם לא הסתפקו בשום דבר. אם משהו לא היה פיקסל מושלם, הם תיקנו אותו, גם אם נותרו רק שעות עד ההשקה.

 

וכאשר הגיע הזמן להשיק את הדף ביום ה- Giveback, ההתרגשות הדהדה ברחבי משרדי הלימונדה – מתל אביב לאמסטרדם לניו יורק ועד סקוטסדייל.

 

דף ה- Giveback משנת 2019 היה רמקול לחגיגת ההשפעה שעשתה קהילת הלימונדה – תמיכה ב- 224,000 סטודנטים בעלי הכנסה נמוכה באמצעות Teach for America, חילק 42,589 חבילות מזון לילדים עם תזונה עם UNICEF, ועזרו במימון המאבק של ACLU בבית המשפט לאיחוד משפחות מהגרים, וכך, הרבה יותר.

 

עם כל צפייה בדף, שיתוף והענקה, הצלחנו להפיץ את המסר שהחזרה כחברה היא יפה, משמעותית וחיונית.

 

טייקים מרכזיים

 

יצירת דף של CSS עיצוב עטור פרסים תוך שבועיים בלבד איננה הישג קל, וצוות דף ה- Giveback שלנו יצא מהפרויקט עם כמה שיעורי מפתח שנלמדו:

 

1. אתה אינך צריך להמציא את הגלגל מחדש כדי להיות חדשני. התאמת עיצוב בו השתמשנו במדיום אחר עזרה לנו לחסוך זמן במציאת קונספט חדש לחלוטין, ואפשרה לנו לבוא עם משהו יצירתי ומיוחד בלי להזדקק להתחיל מאפס.

 

2. קטנים, ציוצים מענגים עושים את ההבדל הגדול ביותר. יופיו של הדף היה בפרטים הקטנים – מהאלמנטים השובבים בין כל קטע השפעה למספרים ההולכים וגדלים כאשר המשתמש גולל.

 

3. מטורפים מגבלות זמן אינן צריכות להיות משמעות של חוסר שלמות. למעשה, עבודה במצב הישרדות במצוק זמן מעוררת צוותים בכדי להימנע מחוסר יעילות, לעבוד חכם ולהיצמד לגישה פשוטה.

 

4. שיבוש השגרה היום יומית מביאה ערך רב. חוסר המבנה נתן לצוות אישור פיזי ו- אישור פסיכולוגי לחשוב משוגע, ולהציע רעיונות חדשים ושונים שבדרך כלל לא יעלו ביום יום טיפוסי, בזכות הקסם של פרויקטים סודיים.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה