אני מנהל חברת ביטוח ומתפתה להכחיש את טענותיך. אתה מבין, כל דולר שאני לא משלם לך הוא דולר יותר לרווחים שלנו.

 

ככה עובד הביטוח, מה אני יכול לומר?

 

הבעיה היא, שחשיפות מדיה רבות מדי חשפו זאת (למשל, CNN ), והצרכנים מדברים. רוצים לדעת מה אנשים חושבים היום על ביטוח?

 

עיין בהגדרתה בנושא ‘מילון אורבני’: “[מילון אורבני:”]

 

Urban Dictionary definition of insurance

 

או.

 

כיצד הצרכנים תופסים ענייני ביטוח. כשאנשים חושבים שהמשחק קבוע, הם מקשטים טענות “לשטח המגרש”.

 

זה נותן לחברות הביטוח עילה רבה יותר לדחיית תביעות – שליחת ביטוח לסחרור ציצי.

 

עכשיו זה ממש רע.

 

number of people that think insurance fraud is okay

 

מחקרים אחדים אומרים כי חוסר אמון זה עולה 38% מהכסף במערכת ( Wikipedia ). ככל ששווי הדולר הזה מטורף, העלויות האמיתיות כוללות גם מטבעות אחרים: חוסר אמון זה משחית את עצם המרקם ואת חוויית הביטוח. זו הסיבה שביטוח כל כך לא אהוב.

 

מה לעשות?

 

ברור שעדיף שכולם יתנהגו באצילות. הבעיה היא לאף אחד מהצדדים אין מה להרוויח בכך ש באופן חד צדדי יתנהג טוב יותר . בתורת המשחקים, נעילת רשת כזו ידועה בשם “שיווי משקל נאש” ובשווי המשקל של נאש לביטוח, כולם מפסידים . ניגודי אינטרסים מעוררים חוסר אמון, מתדלקים בהתנהגות לא נכונה, ומביאים למוצר יקר, בירוקרטי ולא אהוב.

 

החל מאפס

 

עכשיו, דמיין שאתה רוצה לשבור את המחזור הזה. אתה מתחיל חברת ביטוח מסוג חדש, ואתה רוצה שהיא תהיה אמינה ואמינה. מה לעשות?

 

אתה כנה ומכוונת היטב, ותוכל לנסות את גישת ‘סמוך עליי’. זה המחזה הברור. אבל מכיוון ש אתה כנה ומכוונת היטב, אתה לא אמור להאמין למגרש שלך. אנשי הביטוח אינם אנשים רעים ואנחנו לא חסינים יותר מפני ניגודי אינטרסים מכפי שהם.

 

אוסקר ווילד אמר את זה בצורה הטובה ביותר: “אני יכול לעמוד בפני הכל חוץ מפיתוי!”

 

ככל שהייתי רוצה שזה לא כך, הבעיה היא המערכת , וכוונות טובות אינן תואמות.

 

אתגר זה רדף אותנו בחודשים שקדמו ל הקמת לימונדה . ככל שחשבנו על זה יותר השתכנענו שמדובר בבעיה קלאסית בתורת המשחקים.

זה נראה כמו גרסא לדילמת האסיר, שבה שני הצדדים מפסידים בגלל חוסר אמון.

ציוץ זה!

  
 

כדי לאמת ולשכלל את מחשבתנו, קראנו קוראים לחתן פרס נובל בתיאוריית המשחקים. הוא לא החזיר את תריסר השיחות הראשונות, אך בסופו של דבר הסכים לעזור אם נבטיח להפסיק להרעיל אותו. תהליך זה הניח את היסודות של לימונדה.

 

יוליסס כחלק אינטגראלי מלימונדה

 

פיתחנו כמה טכנולוגיות די מגניבות בהכנת לימונדה. אבל הכלי החזק ביותר שאנו מפרסים הוא מה שתאורטיקני המשחק מכנים ‘חוזה יוליסס’.

 

האגדה של יוליסס מספרת על אי המאוכלס בסירנות, נוולות יפהפיות עם קולות מפתה. למרבה הצער, הם היו רוצחים פסיכופתיים, ומלחים שפיתו משירם פגשו מוות מחריד. המילה התפשטה, כך שהימאים ידעו מה עומד לפניהם, אך כל אחד מהם היה בטוח שהוא יכול ליהנות מהמוזיקה מבלי להימשך מעבר לנקודת האל חזור. ההיבריס הזה עלה להם ביוקר.

 

רק אחד, יוליסס, פיצח את הקוד. הוא עצמו קשור לתורן הספינה שלו כדי שלא יוכל לשנות את מסלולו. עכשיו זהו תיקון מבני.

 

מימוש העצמי העתידי שלך עשוי לא להיות מסוגל לעמוד בפיתוי, ולקשור את הידיים שלך בציפייה, זו טכניקה מוכחת בתורת המשחקים לשנות את שיווי המשקל של נאש.

 

חוזה יוליסס כזה מבסס את לימונדה.

 

לימונדה היא תאגיד לתועלת הציבור , B-Corp מוסמך, והצוות שלנו רוצה באמת לעשות את הדבר הנכון. אבל הייתי שונאת לבדוק את האהבה שלנו להשפעה חברתית כנגד האהבה שלנו לאופציות כל יום.

 

לא, אם אנו רוצים שתבטחו בנו נצטרך לעשות יותר מאשר להודות בכוונותינו הטובות. הרבה יותר.

 

עלינו לעשות את הדבר היחיד שבאמת משנה דבר: קשרו את ידינו.
 

 

זה לא הכסף שלנו

 

אז זה מה שעשינו. החלטנו שנקח אגרה קבועה, ואם יישאר כסף שנחזיר אותו לסיבה לבחירתך . זה הראשון לביטוח.

 

על ידי הצבת ‘כסף שלא נתבע’ מעבר להישג ידנו, הסרנו את הפיתוי ושנינו את המשחק.

לעולם לא נהיה בקונפליקט עם לקוחותינו, ולעולם לא נרוויח כסף על ידי הכחשת טענותיהם.
 

ציוץ זה!

  
 

זה משנה את הכל. מבטחים בדרך כלל מרוויחים כסף על ידי השקעת פרמיות (“צף”) או על ידי תשלום פחות בתביעות והוצאות מאשר שילמו פרמיות (“רווח חיתום”). הלימונדה לא מסתמכת על אף אחד מהם. אנו גובים פרמיות מדי חודש, כך שהכסף מרוויח ריבית בחשבון הבנק שלך, ולא שלנו, ואנחנו מחזירים כסף שלא הוגש בסוף השנה ב- “לימבק” של לימונדה .

 

הידיעה שאתה לא מתנגש עם המבטח שלך, וכי אתה מקשט תביעות על חשבון סיבה שאתה מאמין בה, עשוי לשנות גם את ההתנהגות שלך. הפעלת מחזור [459090]] . בסופו של דבר אנו מחפשים שיווי משקל חדש של נאש, כזה בו יישור אינטרסים מגדילים אמון , וכתוצאה מכך הוא מוצר זול, ללא טרחה ואוהב.

 

 

אני מנהל חברת ביטוח, ובכל זאת אני לא מתפתה להכחיש את טענותיך.

 

ככה עובד לימונדה, מה אני יכול להגיד?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה