אם אתה דומה לנו, אתה מתעורר בכל בוקר עם רשימת בדיקות ארוכה של מטלות יומיומיות. יש לך גם כמה יעדים ארוכי טווח החשובים לבריאותך, כספך וצמיחתך, אך סדרי העדיפויות הגדולים האלה לא בהכרח משתלבים בלוח הזמנים היומי שלך. נראה שאין מספיק שעות ביום כדי לאזן את הכל, ואינטרסים ארוכי טווח נוטים לקחת את המושב האחורי ליעדים מיידיים יותר לטווח הקצר.

 

מדוע אנו חשים פעילים ביומיום אך לא פרודוקטיביים כשמבט לאחור על השבוע שלנו? מדוע לאור משך הזמן שאנו מבלים בעבודה אנו מתקשים כל כך להקדיש זמן ליעדים החשובים ביותר לרווחתנו ואושרנו ?

 

ישבנו עם דן אריאלי, קצין ההתנהגות הראשי שלנו , כדי לרדת לעומקו. דן הסביר שקשה כל כך לשים את המטרות ארוכות הטווח שלנו ראשונות מכיוון שלרוב אנו נותנים ל”חלוקי הנחל “שלנו להפריע ל”סלעים הגדולים” שלנו. חלוקי נחל הם משימות קטנות שעולות בדרכם מדי יום, ואילו ביג סלעים מסמלים זמן רב יעדים מונחיים, כמו תכנון עתיד משפחתנו, תשלום מיסים , עריכת תכניות פיננסיות, דאגה לבריאותנו והתכוננות להעביר דירות

 

אם השבוע שלנו היה צנצנת זכוכית, היינו יכולים בקלות למלא את הצנצנות הללו בכל חלוק נחל, גרגר וסלע קטן שעושה בדרכנו. בלי להבין, הצנצנת שלנו תהיה מלאה לפני שיהיה מקום לסלעים הגדולים שחשובים לנו.

 

Big Rocks: Behavioral Economics with Lemonade Insurance אז מדוע ד o פעולותינו לטווח הקצר מונעות מאיתנו להגיע ליעדים ארוכי טווח? ואילו צעדים נוכל לנקוט כדי לתעדף את עצמנו בעתיד?

 

1. פירוק יעדים ארוכי טווח לאבני דרך קטנות יותר

 

אחת הסיבות העיקריות שקשה לנו להתמקד בסלעים הגדולים שלנו היא שעבודה על חלוקי הנחל שלנו לעתים קרובות מביאה לנו פרס מיידי ומוחשי. אנו נהנים לבטל משימה קטנה ברשימת המטלות שלנו ולראות באופן ברור את ההתקדמות שלנו. זה מרגיש הרבה יותר יעיל להגיב ל -15 אימיילים לא חשובים מאשר לחשוב ביקורתית במשך שעה אחת.

 

עלינו להערים על דעתנו לחוש תגמול מדיד כאשר רודפים אחר הסלעים הגדולים שלנו. המפתח הוא לפרק את הסלעים הגדולים שלנו לשלבים קטנים יותר, ולהוסיף אבני דרך אלה לרשימת הבדיקה השבועית שלנו. נניח שאתה מציב מטרה אישית לדאוג טוב יותר לבריאותך. אתה יכול להגדיר יעדים להתעמל שלוש פעמים בשבוע, לקבוע פגישה לרופא ולהבחר פרי במקום קינוח אחרי הארוחה. ככה, יהיה קל יותר להרגיש את ההתקדמות שלך ולהניע את עצמך.

 

2. אל תחכה ל”מוזה “שתביא את עצמך

 

לעתים קרובות אנו ממתינים מסיבה מוצקה, שלט או “מוזה” כדי לומר לנו שהגיע הזמן לנקוט צעדים לעבר יעדים ארוכי הטווח שלנו. המתנה להשראה היא תירוץ מפתה, אך היא יכולה לעכב אותנו מלהעדיף את עצמנו לעתיד.

 

נניח שהוצאת את המשימה לרכוש ביטוח לדירה החדשה שלך. משימה זו יושבת ברשימת המטלות שלך במשך חודשים, אך לא מצאת את ההשראה לעשות זאת בפועל. אך למעשה, רוב הסיכויים שתרגישו הרבה יותר בנוח בטווח הארוך אם לא חיכיתם ל”מוזה “- או לפורץ – שיניע אתכם להגן על הדברים שלכם.

 

אם פשוט נקדיש את הזמן להשגת הסלעים הגדולים שלנו, אנו בטוחים להודות לעצמנו יום אחד. נקיטת צעדים לתכנון לעתידנו יכולה להביא לתחושת תגמול כאשר אנו פחות מצפים לכך, ותעזור לנו סוף סוף לחוש תחושת הישג גדולה יותר בסוף השבוע העמוס שלנו.

 

3. השתמשו בשעות הפוריות ביותר שלך בחוכמה

 

לעיתים קרובות, אנו לא מודעים לאופן בו אנו מאזנים את זמננו, וזה יכול להפריע לפעול לעבר סלעי ביג שלנו. במקום לוודא שננצל את השעות בימינו ביעילות, לעתים קרובות אנו מפנים את מקומם לפיתוי של “דחיינות מובנית”, שמתמודדת תחילה עם פרויקטים קלים יותר, ולא אחר החשובים.

סידור מחדש של רשימת הבדיקה שלנו או הגעה ל”אפס תיבת הדואר הנכנס “יכול להעניק לנו תחושה כוזבת של פרודוקטיביות.

ציוץ זה!

   

 

במיוחד מעורר תיאבון לתת דחיינות מובנית ממש כשאנחנו מגיעים לעבודה. עם זאת, רובנו נמצאים ב הפרודוקטיביים ביותר בין 9 ל 11 בבוקר . מוטב שיהיה לנו לבזבז את השעות היקרות הללו בעבודה יצרנית הדורשת יותר כוח מוחי, כמו חשיבה, תכנון או חישוב. אם אנו מתאמנים לעכב משימות פשוטות יותר לשעות מאוחרות יותר של היום, נמצא את עצמנו עם זמן חופשי יותר לתעדף את היעדים שלנו לטווח הארוך.

 

How to be more productive at work - Dan Ariely

 

4. תעדוף סלעים גדולים בלוח השנה שלך

 

אנו משתמשים לעתים קרובות ביומנים כדי להכתיב את לוחות הזמנים העמוסים שלנו, ובכל זאת, ביג סלעים כמעט אף פעם לא מבצעים את הקיצוץ. לוחות השנה שלנו מלאים לעתים קרובות בפגישות ובחלוקי נחל קטנים אחרים. בנוסף, זה בדרך כלל האינסטינקט שלנו למלא חללים ריקים בין אירועים עם יותר פגישות והתחייבויות לטווח הקצר, ולא להשתמש בזמן הפנוי הזה כדי לעבוד לקראת השגת יעדים גדולים יותר.

 

מוטב שיהיה לנו התחייבות יומית לעבוד על הסלעים הגדולים שלנו במשבצות הפתוחות בלוח השנה שלנו. יהיה זה חכם להכניס אבני דרך קטנות יותר ללוח השנה שלנו על מנת לאמן את עצמנו לתעדף משימות באבן דרך, בדיוק כפי שאנו מתעדפים את חלוקי הנחל היומיים שלנו.

 

5. שים ראשית את האושר שלך

 

לעיתים קרובות, היעדים לטווח הארוך שלנו אינם תואמים את המטרות השבועיות שלנו. לדוגמה, אולי יש לנו שאיפה ללמוד שפה חדשה, אך עם תפקידנו בתחום הכספים, קשה למצוא את הזמן להשיג את המטרה הזו. לדברי ג’ונתן היידט, פרופסור מוביל באוניברסיטת ניו יורק, כי “קוהרנטיות אנכית” בין יעדינו עוזר לנו להגיע לשאיפותינו לטווח הארוך, ויכול גם לגרום לנו להיות מאושרים יותר . בספרו השערת האושר , הוא כתב:

 

“הפסיכולוגים קן שלדון וטים קאסר גילו שאנשים בריאים ומאושרים נפשית הם בעלי מידה גבוהה יותר של” קוהרנטיות אנכית “בין מטרותיהם – כלומר ברמה גבוהה יותר (לטווח ארוך) יעדים ויעדים ברמה המידתית (המיידית) משתלבים זה בזה זה בזה, כך שחתירה ביעדים לטווח הקצר מקדמת את השאיפה ליעדים לטווח הארוך. “

 

אם אנו פועלים ליישור היעדים לטווח הקצר והארוך שלנו עם הסיפור שהיינו רוצים שחיינו יספרו, יהיה לנו הרבה יותר קל להגיע ליעדים הגדולים ביותר שלנו, ולהוביל אושר, הגשמת חיים.

 

הכל מתחיל בקטן

 

יש להודות, עדיף שעדיף את עצמנו לעתיד, מאשר לעשות זאת. טבעי הרבה יותר לחפש סיפוק מיידי מאשר להתאמץ לקראת מטרה שאיננו יכולים למדוד או לראות. אך לעתים קרובות, תחושת הסיפוק הגדולה ביותר שלנו נובעת מהשגת מטרה לטווח הארוך. בין אם זה דואג לבריאות שלך או סוף סוף לדבוק בתקציב , הגעה לאבן דרך גדולה תהיה השפעה הרבה יותר מוחשית על האושר שלנו ועל רווחתנו.

 

הכל מתחיל ביעדים קטנים, להציב יעדים בר השגה, ולעשות מאמץ להישאר עמם.

 

אז עשו לעצמכם טובה: לפני שתחזרו לכל מה שאתה מתמהמה כעת, צרו אירוע לוח שנה. חסום 30 דקות בזמן הריק שלך ביום שני הבא כדי להכין רשימה של אבני דרך קטנות לאחד מהאינטרסים שלך לטווח הארוך. זה מאמץ קטן, עם תגמול גבוה. העצמי העתידי שלך יודה לך.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה