קל להניח שכולם סביבכם שמחים. אבל האמת היא שכולנו מתמודדים עם לחץ, עומס יתר וקדרות לעתים קרובות יותר ממה שחשבתם (כן, אפילו המשפיע האינסטגרם האהוב עליכם).

 

כשאנחנו מרגישים למטה, רבים מאיתנו מחשבים מחשבות כמו, הייתי שמחה יותר אם הייתי יכולה לצאת לחופשה של שבועיים , או לרדת במשקל, או [ 19459003] קבל את ההעלאה .

 

אבל האם הירידה במשקל או העלאת העלאה באמת גורמת לך להיות מאושרת יותר?

 

קחו בחשבון: מחקר מפורסם באוניברסיטת נורת’ווסטרן גילה כי אנשים שזכו בהגרלה בסך 20 מיליון דולר אינם שנה מאוחרת יותר . באופן דומה, לאחר מספר שנים אנשים המשתתקים אינם מאושרים פחות מכפי שהיו לפני התאונה.

 

 

אף על פי שחשבתם שהאירועים הללו ישפיעו על רמות האושר של האנשים, בני האדם מסתגלים למציאות חדשה בקלות. מיליונרים מתרגלים לבתיהם ולמכוניות החדשות והמבריקים שלהם, וגם צנחנים מסתגלים לנסיבות החדשות שלהם.

 

הניגוד בין ‘לפני’ ל’אחרי ‘מיטשטש, והנורמלי החדש הופך לקו הבסיס לחיי היומיום.

 

נוסחת האושר

 

אז השאלה היא: מה משמח את בני האדם?

 

על פי מחקר של מייסד הפסיכולוגיה החיובית מרטין זליגמן, זוהי נוסחת האושר:

 

רמת האושר = בסיס אושר גנטי (50%) + פעילויות יומיומיות (40%) + נסיבות חיים (10%)

 

במילים אחרות, מחצית מהאושר שלך נקבעת על ידי הגנים שלך, 40% על ידי הפעולות שאתה עושה כל יום, ואחוז קטן לפי הדברים שקורים לך (למשל העלאה, ירידה במשקל).

 

אז המפתח להיות מאושר יותר?

 

1. עשו ‘פעילויות יומיומיות’ המשפרות את רווחתכם

 

2. הרם את ‘בסיס האושר הגנטי שלך’ (כן, זה אפשרי)

 

הנה כך.

 

מה לעשות כל יום

 

זוכר איך בני האדם מסתגלים לזכייה בלוטו והופכים משותקים? באופן דומה, אנו מתרגלים למעשה לכל דבר שהופך לחלק נורמלי מחיינו (עם כמה חריגים). בפסיכולוגיה מדברת, זה נקרא ‘עקרון ההסתגלות’.

 

איך אתה יכול לפרוץ את זה?

 

1. החלף את הרגלים ושגרה שלך בתדירות רבה ככל שתוכל

 

מה לעשות:

 

קח מסלול חדש לעבודה. לאכול במסעדה חדשה. בקר בעיר הסמוכה אליה מעולם לא ביקרת. קח שיעור בכדי ללמוד משהו חדש.

 

מדוע:

 

בעוד אנו מתרגלים לדברים שאנו רואים ועושים כל יום, המוח שלנו רגיש במיוחד לגירויים ומידע חדשים . במילים אחרות, המוח שלנו תופס את השינוי כמידע חיוני ששווה את תשומת ליבנו – לא כמצבים קבועים.

 

בגלל זה, דברים חדשים ומרתקים משפיעים הרבה יותר על האושר שלנו מאשר אותם תענוגות ol.

 

2. עצור להעריך את הדברים שקורים לך

 

מה לעשות:

 

אחזר זיכרון חיובי עם חבר. חשוב על הפעם האחרונה שצחקת. רשמו 3 דברים שאתם מעריכים לפניכם הולכים לישון .

 

מדוע:

 

מכיוון שבני האדם מסתגלים בקלות, עלינו לעבוד קשה במיוחד בכדי להפיק הנאה מדברים טובים בחיינו או מדברים שאנו משיגים. האם אי פעם עבדת קשה כדי לתכנן אירוע, רק ולא כדי להעריך את ההישג שלך ברגע שזה נגמר?

 

כפי שכתב דייוויד ברוקס בעיתון האחרון של ניו יורק טיימס,

 

“כשעורך הספר הראשון שלי התקשר לספר לי שהוא עשה את רשימת רבי המכר, זה הרגיש כמו … כלום. זה היה חיצוני בעיניי. אם אתה בונה את חייך סביב הצלחה בקריירה, השאיפות שלך תמיד ייגמרו מול מה שהשגת, וישאירו אותך חרדה ולא מרוצה. “

 

כדי להילחם בזה, קח זמן נוסף לחשוב על זה, לרשום או לדון בדברים הטובים שקורים לך. אנשים שהיו להם מנהג יומיומי לכתוב 3 דברים שהם אסירי תודה היו שמחים לא רק מיד אחר כך, אלא גם שבוע, חודש ואפילו חצי שנה אחר כך, על פי מחקר מפורסם של פרופ ‘מרטין זליגמן.

 

3. תעדוף את מערכות היחסים שלך

 

מה לעשות:

 

השקיע בחברויות שלך. ערוך כמה שיותר תוכניות (ובטל כמה שפחות כאלה). יש שיחות עמוקות עם חברים. שתפו איתם את הרגעים החיוביים שלכם.

 

Relationships for hacking happiness - Lemonade Blog

 

מדוע:

 

יש מעט דברים שבני אדם לעולם לא מסתגלים אליהם, ואחד מהם הוא מערכות יחסים. החברים שלנו חוגגים את הרגעים המאושרים שלנו ומנחמים אותנו כשאנחנו עצובים. הם מצחיקים אותנו ומונעים בדידות. הם הטוניק לכל המטרה לחיים מאושרים:

 

“אם אתה רוצה לחזות כמה שמחה היא שמחה, או כמה זמן היא תחיה, עליך לגלות על מערכות היחסים החברתיות שלה … אף גבר, אישה או ילדה אינם אי. אנחנו יצורים אולטרא-סוציאליים ואנחנו לא יכולים להיות מאושרים בלי שיהיו לנו חברים. “- ניו יורק פרופ ‘ג’ונתן היידט

 

כיצד לחווט מחדש את המוח שלך

 

עכשיו כשאתה יודע לפרוץ את הפעילויות היומיומיות שלך בכדי להגביר את האושר שלך באמת, בואו נדון ב’התחלת האושר הגנטי שלך ‘. קו הבסיס שלך קובע מחצית מרמות האושר שלך בכל רגע נתון. ובעוד שזה נקבע ברובו , , ישנם שני דברים עיקריים שאתה יכול לעשות כדי להגדיל את יכולת המוח שלך לאושר:

 

1. תרגיל

 

מה לעשות:

 

הזז את גופך במשך 20 דקות ביום, בכל יום.

 

מדוע:

 

התרגיל מקדם נוירוגנזה ושחרור של ‘הורמונים מאושרים’ (אנדורפינים וסרוטונין), כל אלה משנים את המוח שלך ומחזקים את האושר.

 

אין צורך להריץ 10 ק”ג כדי לקצור את היתרונות – העלאת הדופק שלך ל 20 דקות בלבד תעשה את העבודה. אך שימו לב שההשפעה של פעילות גופנית היא קצרת מועד – פעילות גופנית ביום שני לא תעצים את האושר שלכם ביום שלישי. המפתח כאן הוא עקביות.

 

2. מדיטציה

 

מה לעשות:

 

מדיטציה למשך 2 דקות ביום, 21 יום ברציפות

 

מדוע:

 

מדיטציה מורידה את הורמון הלחץ שלך (קורטיזול), מכווצת את החלק במוח שלך ששולט בחרדה ופחד (אמיגדלה), ומגדילה את הפעילות באזור המאושר במוחך (קליפת המוח הקדם-פרונטלית) – מרחיבה את יכולתך הנוירולוגית לאושר.

 

ובדיוק כמו בפעילות גופנית, המפתח למדיטציה הוא עקביות ולא משך זמן.

 

ארבעה אושר חוקים לחיות על ידי

 

זה היה הרבה מה לקחת. הנה ה- TL; DR:

 

1. חפש חוויות חדשות

 

2. התענג על הדברים שאתה מודה עליהם

 

3. תעדוף את מערכות היחסים שלך

 

4. פעילות גופנית ונפש

 

להיות פרואקטיבי כלפי אושר זה לא קל, אבל דברים שכדאי לעשות לעתים נדירות הם כאלה.

 

קביעת עדיפות לאושר שלך תיצור אפקט אדווה דרך חייך, ותגדיל לא רק את רמת הכושר שלך ואת חיי החברה שלך, אלא גם את התפוקה שלך , היצירתיות , ותחושת המטרה שלך.

 

 

כמו מה שאתה קורא? הקפד לבדוק עוד דברים טובים כאלה בבלוג הלימונדה .

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה