אתה עסוק. רשימת המטלות שלך נערמת. אתה רץ מפגישה לפגישה, עם בקושי זמן לקפה בין לבין. יש לך אפילו פרויקט תשוקה בצד, אבל לא מצאת את הזמן לעבוד עליו.

 

אנחנו מקבלים את זה. כולנו היינו שם. ואם היו 27 שעות ביום, רשימת המטלות תהיה כנראה חצי מהגודל.

 

אבל בזכות המצרים הקדומים, אנו תקועים עם 24 שעות ביממה. השאלה היא: כיצד נוכל למקסם את זמננו ולמזער את המטלות שלנו?

 

כדי לרדת לעומק זה, התיישבנו עם קצין ההתנהגות הראשי שלנו, דן אריאלי, ושאלנו אותו: מה הטריק המגובה מדעית להגביר את הפרודוקטיביות ?

 

תשובתו? עבוד בצורה חכמה יותר (לא קשה יותר) על ידי מינוף הזמן הפורה ביותר שלך ביום. במילים אחרות, ברר מתי המוח שלך הוא הפרודוקטיבי ביותר, והשתמש בשעות אלה בחוכמה.

 

 

הכל קצב

 

מסתבר שלא כל שעות היום נוצרות שוות. יש כמה נקודות במהלך היום בהן המוח שלנו עולה באש, ונקודות אחרות בהן גופנו היה עושה הכל כדי לנמנם (להאשים את זה במדע).

 

מדוע זה, אתה שואל?

 

גופך פועל על שעון (זה נקרא קצב צירדי, במדע מדברים). שעון פנימי זה גורם לשינויים נפשיים ופיזיים בגופך לאורך היום. זה משפיע על דברים כמו כאשר אנו חשים עייפות, רעבים ואפילו פרודוקטיביים.

 

אם אתה קורא לעצמך אדם בוקר, רוב הסיכויים ששעות הפריון הגבוהות שלך הן בבוקר. אם אתה ינשוף לילה, המוח שלך יורה כנראה על צילינדרים מלאים אחר הצהריים.

 

עצתו של פרופסור אריאלי: מצא את התקופה היצרנית שלך, התייחס אליה כאל קדושה והשתמש בה כדי להתמקד במשימות הדורשות חשיבה עמוקה וטונות אנרגיה.

 

מתי אנחנו הכי פרודוקטיביים?

 

כדי לפרוץ את הפרודוקטיביות שלך, השלב הראשון הוא להבין את התקופה היצרנית שלך. כפי שאמר לנו פרופ ‘אריאלי:

 

“רוב האנשים יצרניים בין 9 ל 11 בבוקר, זהו! יש לנו רק כשעתיים של פריון בכל יום. משמעות הדבר היא שאנחנו צריכים להיות זהירים במיוחד עם השעתיים האלה. “

 

אתה לא מאמין? בדוק ניתוח זה על ידי חברת השיווק Priceonomics.

 

חוקרים בדקו את נתוני תוכנת ניהול הפרויקטים כדי לראות מתי הסתיימו רוב המשימות. הם חשפו כי מרבית 28 מיליון המשימות הושלמו בין השעות 9 ל 11 בבוקר.

 

אבל שימו לב: בעוד שרובנו יצרניים ביותר בין 9 ל 11 בבוקר, זה לא המקרה לכולם. המוח והגוף של כולם שונים זה מזה.

 

למרבה המזל, גילוי השעות הפרודוקטיביות ביותר שלך תלוי בפיזיולוגיה בסיסית.

 

מצא את התקופה היצרנית שלך

 

זה קל יותר ממה שזה נשמע. כדי למצוא את התקופה היצרנית שלך, עליך פשוט לשים לב לרמזים הפיזיולוגיים שהגוף שלך נותן לך לאורך כל היום שלך.

 

איך? התחל ביצירת יומן, היכן שאתה עוקב אחר (1) כמה אתה ערני, (2) כמה אנרגיה יש לך, ו (3) כמה אתה מרגיש פרודוקטיבי, בסולם של 1 עד 10. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, עשה זאת לפי שעה .

 

שאל את עצמך, האם אני מרגיש חד וממוקד, כמו שיכולתי לכבוש את העולם (aka, a 10)? או משעמם וחצוף, כמו שרק התעוררתי (א 1)?

 

על ידי הצבת מספרים מאחורי המצב הפיזי והפסיכולוגי שלך, תוכל להשוות במדויק את התוצאות שלך לאורך זמן.

 

לאחר עשיית זאת במשך שבועיים, התבונן שוב ברישומים שלך. נסה לזהות דפוסים: באילו נקודות ביום הערכת באופן עקבי גבוה בסולם? זה יראה לך כשאתה בדרך כלל בראש המשחק שלך.

 

אלה השעות החשובות ביותר ביום שלך.

 

עבוד, מנוח, חזור

 

עכשיו, אחרי שהבנת את התקופה היצרנית שלך, אתה מסודר, נכון? עדיין לא ממש.

 

מושג זה מצביע על טריק נוסף לפריון: עשה הפסקות.

 

כפי שלמדנו, גופנו אינו מאפשר לנו לחוות תפוקת שיא בכל רגע ביום. נהפוך הוא: לתת לעצמנו הפסקה יגביר את הפרודוקטיביות שלנו בטווח הרחוק.

 

חשבו על המוח שלכם כסוללה. זמן ההשבתה ינוח, יטעין אותו ויחזק אותו מחדש.

 

למעשה, מחקר מראה שגופנו עובר ממצב של עירנות לעייפות כל 90 דקות. (NYTimes) המוח שלך יכול להיות פרודוקטיבי למשך כ -90 דקות, ואז תתחיל להרגיש חסרת מנוחה ולא מרוכזת. נשמע מוכר?

 

כשזה קורה, גופך מנסה לומר לך שהגיע הזמן לקחת הפסקה. מפתה להתעלם מאותות אלה, להמשיך לעבוד ואפילו לנסות לקזז אותם על ידי שתיית קפה.

 

אבל מתברר, שאילוץ עצמך לעבוד בשפלות האנרגיה האלה רק יגרום לך להיות פחות פרודוקטיבי בטווח הרחוק. אז כשגופך אומר לך שהגיע הזמן לנוח, לטייל, לעשות מדיטציה או לשוחח עם עובד.

 

היכונו לפריון

 

יש יותר מאיפה זה בא. כדי לוודא שהתקופה הפורה שלך היא, ובכן, פרודוקטיבית, הנה כמה טיפים לבונוס:

 

1. הכינו את עצמכם למשימות שלכם לפני כן. בצע כל מחקר או ניתוח יום לפני, אסף את הכלים הדרושים לך ותהיה תוכנית פעולה לביצוע עבודתך.

 

2. הגבל את הסחות הדעת בשעות היצרניות שלך. קח צעדים פעילים כדי לבודד את עצמך מאחרים במשרד שלך, או השקיע בזוג אוזניות טוב. התנתק ממדיה חברתית, דוא”ל ואפילו הפסיק להסתכל בטלפון שלך .

 

3. הימנע מהמשימות הרב-משימות. אינספור מחקרים מראים כי המוח שלך לא יכול להתמודד עם יותר מפעילות אחת בכל פעם.

 

4. תכנן את היום שלך סביב התקופה היצרנית שלך. אם אתה הכי פרודוקטיבי בערב, גש למשרד מוקדם, כך שאתה תהיה מוכן ללכת בבוקר, ופנה הביתה לפני שתיפגע בשפלת אחר הצהריים ההיא.

 

לפרוץ את הפרודוקטיביות שלך

 

מוסר הסיפור?

הטריק לפריון הפרודוקטיביות שלך עושה את המשימות הקשות ביותר שלך בתקופת הייצור שלך, כך שתוכל לעבוד בצורה חכמה יותר ולהשיג יותר.

ציוץ זה!

  
 

TL; DR: כך אתה יכול לפרוץ את המוח שלך ולהגביר את היעילות שלך:

 

  • הכיר את גופך. אסוף נתונים ועקוב אחר הרגשתך כדי שתוכל לאתר את השעות הפרודוקטיביות ביותר שלך.
  •  

  • קבע את סדר העדיפויות במשימות הקשות, החשובות והמשמעותיות ביותר בשעות הייצור שלך.
  •  

  • עבדו במרווחים ואל תאלצו את עצמכם לעבוד כשאתם לא ממוקדים. הקשיבו לגופכם וקחו הפסקות תכופות כדי לשמור על רעננות מוחית.
  •  

  • היכונו לשעות הפריון שלכם והימנעו מהסחות דעת כדי שלא תבזבזו שנייה מזמן הפריון.
  •  

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה