שנת 2017 הייתה שנה שהוגדרה על ידי אנשים הנטויים. זה היה בסימן דיון על המגוון , הכלילות , הסקסיזם , מהאולמות הסטריליים של סיליקון עמק לאולפני תעשיית הבידור, ולרוחב הקשת הפוליטית.

 

אז מה זה קשור לעיצוב? הכל, באמת.

 

העיצוב הוא השתקפות של החברה שלנו ומצביע על היכן אנו כתרבות. מה שאנחנו רואים ממותגים במגזינים, בעדכוני הפייסבוק שלנו ובאתרי אינטרנט, לעתים קרובות משקף את העולם בו אנו חיים.

 

זו גם הסיבה שהעיצוב מכיל את ל- להודיע ​​ל- .

 

זוכר את המחלוקת סביב אייקון החברים של פייסבוק ? אישה שעומדת בצל מקבילה הגברי? קייטלין ווינר, מעצב הפייסבוק האחראי על העיצוב המחודש הסביר,

 

“כאישה, שהתחנכה במכללה לנשים, קשה היה שלא לקרוא את הסמליות של האייקון הנוכחי; האישה הייתה ממש ממש בצל הגבר, היא לא הייתה במצב להישען פנימה. “

 

 

Facebook friends share icon

סמל חברים של פייסבוק עיצוב מחדש של קייטלין ווינר

 

על ההחלטה להשתמש ב”יד חומה “בעדכון” של סלאק “של Slack, כתב המעצב דיוגנס בריטו :

 

“מדוע הבחירה הייתה חשובה, ומדוע זה היה חשוב לאנשי הצבע שראו זאת? התשובה הפשוטה היא שהם כמעט ולא רואים דבר כזה. אנשים אלה ראו את הדימוי ומיד הבחינו כמה היא לא רגילה. הם העריכו את היותם מיוצגים בעולם בו התקשורת האמריקאית מנהגת את הרוע הגרוע להציג אנשים לבנים כברירת המחדל, ואת כולם כסטיות מהנורמה. “

 

 

“Add to Slack” concept by Diógenes Brito

מושג “הוסף לרפיון” מאת דיוגנס בריטו

 

השנה האחרונה, המאיירת אליס לי פרסמה את השקפותיה בפרויקט יצירת איורי המותג של WordPress.com ואת המסע שלה ל”דמוקרטיזציה של פרסום “בכותרת הנאותה, Inclusivity in Illustration .

 

היא תיארה מערכת עיצובית החובקת את כל הקשת של אנשים אמיתיים שקיימים אינטראקציה עם מוצר עולמי; תהליך שכלל דיונים בנושאים כמו סוג גוף וכיצד לתכנן את הנזילות המגדרית.

 

“אז איך אפשר לבטא הכללה וייצוג באמצעות עיצוב תווים וקול איור? כשאתה מתחיל עם העקרונות הללו כאבני יסוד של המותג שלך, במקום להתמודד עליהם בסוף, הם באים לידי ביטוי בתהליך העיצוב בדרכים פשוטות ומתחשבות. “

 

 

Wordpress marketing site illustrations

הכללות באיור, מאת אליס לי

 

יוזמות מעניינות אחרות נמשכו ברמה הארגונית על ידי חברות גדולות שיצרו באופן יזום צוותים, תהליכים ומתודולוגיות מכילות: Airbnb השיקה ערכת כלים לעיצוב חוויות כלולות בזמן שמיקרוסופט הכריזה על מסגרת לשלמות בעיצוב.

 

 

Inclusive Design at Microsoft

עיצוב כולל במיקרוסופט

 

ובכל זאת, למרות ההתקדמות הזו, ברור שהמראות שלנו עדיין משקפות סביבה דיגיטלית הומוגנית.

 

יש המצביעים על חוסר גיוון בעיצוב (ראו: מפקד העיצוב של AIGA , או הפרויקט של Ekene Ijeoma, ” The Ethnic Filter “) בעוד שאחרים עשויים להצביע על מנהיגות בארגונים. אפילו מעצבים שרוצים ליישם חומרים מכילים יותר נקלעים לחסמים – יצירת תוכן מותאם אישית איכותי הוא יקר (יקר באמת!), ומיקור תמונות שאינן לבנות בצורה מופרזת זה די קשה.

 

אז מה זה אומר על מצב העיצוב בחברה? אנו רוצים לחשוב שההתקדמות שכבר עשתה מעצבים כמו קיילין, דיוגנס, אקנה ואליס, בשילוב עם מגרש החום בדיון סביב הנושאים הללו, שימשה שיחת השכמה לקהילה שלנו. אינדיקציות מוקדמות הן חיוביות.

 

הטרנד המעניין ביותר שצפינו בשנה האחרונה, ובחן כמה עדכוני המותג הגדולים ועיצובים מחדש בשנת 2017, הוא עלייה בשימוש באיור בעיצוב אתרים במה שנרצה לחשוב (או לקוות) נמצא במרדף אחר גיוון והכללה גדולים יותר.

 

להלן מבט מעמיק יותר למותגים המעמידים את הכלול בחזית ובמרכז:

 

1. אסאנה

 

 

Asana website illustration

איור מאת ניק סלייטר, עיצוב מאת זאק מילר ומאט ריילי

 

בעוד המיתוג העיקרי של אסאנה קרה כבר בשנת 2015, הם הפיצו בשקט אתר שיווק חדש (ומסגרת מודעות ) בשנה האחרונה. אנו רואים שימוש רב יותר במרחב הלבן, פלטת צבעים מאופקת יותר, ואיור בסגנון עריכה חושבת קדימה כדי להדגיש מקרי שימוש במוצרים.

 

2. רפוי

 

 

Slack homepage illustration

איור מאת אליס לי, בימוי אומנות מברנדון ולסטוק וקריסטי טילמן

 

ניתן לטעון שאחד התכנונים המחודשים ביותר של השנה היה Slack. בשיתוף פעולה עם אונו , צוות העיצוב והמאייר של Slack, אליס לי , הצליחו ליצור חוויה תמציתית, מרתקת ומכילה, המדברת ישירות למשימתם ליצור יישור והבנה משותפת. בכל הצוות שלך, מה שהופך אותך לפרודוקטיבי יותר, פחות לחוץ ופשוט קצת יותר שמח.

 

3. מרחב הראש

 

 

Headspace homepage illustrations

עיצוב ואיור מאת כריס מרקלנד, בימוי אמנות מאת אנה צדקה

 

עיצוב מחדש זה היה אחד המשמעותיים והרחבים ביותר שראינו עד כה בשנת 2017. השפה הויזואלית שפיתחו היא רעננה, מקסימה, ממריצה, תמציתית וייחודית. יתר על כן, זה כולל, מייצג מגוון אנשים מכל תחומי החיים.

 

אהבנו את לוח הצבעים המרגיע שלהם, את סגנון האיור השטוח ואת השימוש הדק שלהם בגלילת פרלקסים בדף הבית השיווקי שלהם שהביאו לחיים את כל העולם הדמיוני שלהם.

 

4. גוסטו

 

 

Gusto homepage illustration

איור מאת קמליה נרי, עיצוב מאת נטלי שוך

 

גוסטו חשף את אתר השיווק החדש שלהם כבר בספטמבר. התוצאה הייתה פרידה של 180 מקטע גיבורים ממוקד-דימוי ושימוש כבד ברשת.

 

חלל לבן, גופנים גדולים יותר, פחות טקסט ואיורים יפהפיים מאפיינים את המראה והתחושה החדשה שלהם. האתר מפוזר מהנהנים מהורהרים וטובי טעם למגוון שנמצא בקרב בעלי עסקים קטנים ומדגיש את המשימה שלהם להעצים חיים טובים יותר.

 

5. Evernote

 

 

Evernote homepage illustrations

איורים מאת קרלוס רוקפור

 

בעוד שהחדשות הגדולות ביותר סביב Evernote מבחינת העיצוב היו עדכון ה- iOS שלהם, עדכון נוסף מתחת לרדאר היה שינוי די גדול בשפה הוויזואלית ובפריסה של אתר השיווק שלהם. האסתטיקה ה”נקייה “של האפליקציה נראית בבירור בעמוד שכמעט מחקה עמוד שחור עם תווים מבחינת הסגנון.

 

עבודת האיור לא רק יפה ומגוונת, אלא היא גם פונקציונאלית ומשמשת כלי רכב לסרטי שיווק קצרים. כל מה שקשור לרענון זה הגיוני יותר במונחים של לספר את הסיפור Evernote של להיות רעיונות הכי טובים שלך תמיד איתך ותמיד לסנכרן.

 

עוד כמה דוגמאות להמחשה בעיצוב אתרים המדגישים את הכלל שבלט בשנת 2017:

 

Lattice homepage illustration

סריג

 

Stride homepage illustration

צעד

 

Kinsta homepage illustration

קינסטה

 

US Mobile homepage illustration

הנייד של ארה”ב

 

 

למה לצפות בשנת 2018? יותר מכלול בתקשורת חזותית וחוויית משתמש

 

האופן בו אנו רואים את העולם אינו מועבר פשוט ואינו סטטי – זה משהו שמתפתח ומתפתח עם הזמן, מושפע מהבחירות שלנו בכל יום ויום.

 

שנים כאלה – בהן הטיות מוצבות מלפנים ומרכז משמשות לנו תזכורת לבדוק ולהעריך את העדשה האישית שלנו כדי להפוך לכלול יותר ומקבל.

 

“קדימה, זה לא יספיק לעיצוב עבור אנשים מסוימים, ואפילו לא לרוב. האתגר האמיתי יהיה לתכנן את כולם “( Co.Design )

 

2017, לטוב ולרע, בהחלט שימשה ההתעוררות לכולנו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה