כמה פעמים הסתכלת בטלפון שלך בשעה האחרונה? מה לגבי 10 הדקות האחרונות? אם אתה הכי אוהב, התשובה היא כנראה יותר מכמה.

 

עבור רבים מאיתנו הטלפונים שלנו הפכו לחלק בלתי נפרד מהיום-יום שלנו. למעשה, השופט האמריקני ג’ון רוברטס ג’וניור הצהיר כי הטלפונים הם “חלק מתעקש מחיי היום יום, עד שמבקר במאדים עשוי להסיק שהם היו תכונה חשובה באנטומיה אנושית.”

 

ווה.

 

אין ספק שהתופעה הזו נפוצה. במחקר שנערך לאחרונה, 94% מהמשתתפים דיווחו כי חשו מוטרדים כאשר לא היה להם את הטלפון שלהם, 80% חשו קנאה כשמישהו אחר החזיק את הטלפון שלהם, ו -70% ציפו להרגיש מדוכא, נבהל וחסר אונים אם הטלפון שלהם אבד או נגנב, על פי Psychology Today.

 

מחקר אחר אפילו מצא כי מחצית מהמשתתפים יעדיפו לקבל עצם שבורה מאשר טלפון שבור, אומר NPR

 

למרות שהנתונים הסטטיסטיים האלה לא עשויים להפתיע אותך עכשיו (למעט זה האחרון), הם כנראה היו מזעזעים מישהו לפני 6 שנים. רק בשנת 2013 היה ברוב האמריקאים בעל סמארטפון.

 

אם לומר זאת בדרך אחרת: תוך 6 שנים בלבד מכשיר טק בודד עבר ממיושן לאובייקט שאנשים היו מוכנים לוותר על אוכל, שינה ומין עבור, על פי ל- USA Today.

 

איך הגענו מא ‘לב’?

 

התראת ספוילר: חלק גדול ממנו מושרש בפסיכולוגיה ואבולוציה.

 

לאט לאט

 

הגידול הפתאומי בשימוש בטלפון לא התרחש בן לילה. זה קרה בהדרגה, החל ממולקולה זעירה במוחנו שנקראה דופמין.

 

הנה מה שקרה: כאשר קיבלת את הטלפון החכם הראשון שלך, כנראה עשית כמה דברים שגרמו לך להרגיש טוב. חשבו: התחברו מחדש עם ניצן ילדות, קראו הודעת טקסט נחמדה מחבר או קבלו הודעה. כל הפעילויות הללו גרמו לשחרור הדופמין.

 

מהו הדופמין? זה מעביר עצבים שגורם לך להרגיש טוב. המוח שלנו נועד לשחרר דופמין כאשר אנו עושים משהו העונה על צורך הישרדותי, כמו אכילה או קיום יחסי מין. אינספור מחקרים הראו כי פעילות טלפונית גורמת לשחרור הדופמין במוחנו, גורמת לנו לחוש מעוררות, מוטיבציה ושמחות .

 

אבל בחודשים הראשונים שבהם השתמשתם בטלפון, כנראה גם עשיתם כמה דברים ארציים שלא נתנו לכם שום תחושה חמימה ונרגשת, כמו לגלול ללא מחשבה סרטונים משביעי רצון באינסטגרם או התבוננות בתמונות של אדם זר.

 

אבל בכל פעם שעשית משהו שהניע את שחרורו של הדופמין, המוח שלך התחיל להבחין בדפוס. די מהר, המוח שלך החל לקשר בין ‘טלפון סלולרי’ ל’דופמין ‘. ומכיוון שמוחך משתוקק באופן טבעי ללהיטים קלים של דופמין, הוא התחיל לחשוק בטלפון שלך.

 

Increases and Decreases in Dopamine - Reward Loop

 

ופתאום נוצר הרגל

 

כשאתה מבצע התנהגות ספציפית שוב ושוב שמפעילה תגמול מסוים, הדפוס נחרט במסלולי העצבים שלך. די מהר, המוח שלך מתחיל להשתוקק לתגמול הזה באופן קבוע.

 

והנה העניין עם דופמין: זה מתעלף במהירות במוח שלך, ומשאיר אותך לרצות עוד ועוד, בהקדם האפשרי. אז ברגע שההשפעה של הדופמין תעלם, המוח שלך יעשה כל מה שצריך כדי לקבל את התחושה הזו שוב, ברגע שהוא יכול.

 

מהי דרך קלה ונגישה להשיג גל של דופמין? מרים את הטלפון שלך. אז זה בדיוק מה שהמוח שלך אומר לגוף שלך לעשות.

 

העניין הוא שלא כל טקסט, פוסט בפייסבוק ותמונת אינסטגרם תעביר את הסחורה שהמוח שלך מחפש. אבל אנו מחויבים לעבוד קשה למען תגמולי הדופמין הללו, ונמשיך לנפות את הבינוניות בדרך להגיע לשם.

 

לפעמים, אנו אפילו נתרום למערכת הגמול בעצמנו.

 

האם אי פעם מצאת את עצמך מפרסם משהו במדיה החברתית רק כדי להרגיש טוב? או לשלוח חבורה של טקסטים לחברים, רק כדי להרגיש מחוברים? אל תדאגו – אתם לא לבד. זה קורה למיטבנו, והמערכות העצביות שלנו בעבודה.

 

מה יש בטלפון?

 

אבל מדוע זה קורה בטלפונים ולא במכשירים אחרים? מה יש בטלפונים שמביאים לנו נחשול כזה של דופמין?

 

קח למשל טבליות. הם מלוטשים, דיגיטליים וניידים מעט, ממש כמו טלפונים. אבל ההבדל בין טלפון לטאבלט הוא ש אנו נוטים להשתמש בטאבלטים לצורך פעילויות אישיות יותר ופאסיביות, כמו צפייה בסרטונים וקריאת ספרים. פעילויות אלה מעוררות תגובה נוירולוגית שונה לחלוטין, על פי Psychology Today.

 

עם זאת, אנו נוטים להשתמש בטלפונים שלנו לצורך פונקציה אחרת. הם משמשים פורטל להתחברות לעולמנו החברתי. אנו מבלים את רוב זמננו בטלפונים סלולריים בטקסטים, גלילה במדיה החברתית והעברת הודעות חברים.

 

Social activity by device type - social and anti-social behavior

 

אז מה זה קשור לדופמין? מסתבר שכל ההודעות שאנו מקבלים בטלפונים שלנו – ממדיה חברתית, אפליקציות העברת הודעות ואחרות – מפעילות את הדופמין במוחנו. למעשה, פונקציות הטלפון החכם הממכרות ביותר כולן חולקות נושא משותף: הם משתמשים ברצון האנושי להתחבר לאנשים אחרים, על פי מאמר חדש שפורסם ב- ] גבולות בפסיכולוגיה מאת ד”ר ויסייר ופרופסור שטנדל.

 

בני האדם הם בעלי חיים חברתיים

 

ממש כמו שחרורו של דופמין, גם הצורך שלנו להיות חברתי מוחש במוחנו. לבני אדם רצון לחפש ולקיים מערכות יחסים חזקות. זה בסיסי לרווחתנו הפסיכולוגית כמו רעב וצמא לסיפוק הגופני שלנו.

 

מדוע? זה מושרש באבולוציה. עם התפתחות בני האדם הם היו תלויים זה בזה בכדי לשרוד בנסיבות סביבתיות קשות. למי שהיו קשרים חזקים יותר עם בני אדם אחרים היה סיכוי גבוה יותר לשרוד, מכיוון שהיו להם כמה אנשים לתמוך בהם.

 

במיוחד, הרצון לפקח על בני אדם אחרים נמצא עמוק בעברנו האבולוציוני. עם התפתחות בני האדם הם היו זקוקים לתשומות קבועות מאחרים כדי לקבוע התנהגות מתאימה תרבותית. זו הייתה דרכם להשיג משמעותיות , יעדים ארוכי טווח ותחושת זהות. אין פלא שמדיה חברתית – ובמיוחד פרסום תמונות – עלתה לפופולריות כזו.

 

כל הדברים הנחשבים, נראה כי סמארטפונים מספקים לנו במה לבצע את הצורך המולד שלנו בקשר אנושי, שהוא “מאפיין בסיסי בהתפתחות האנושית שקודמת למכשירי סמארטפונים במאות אלפי שנים,” על פי לד”ר ויסייר.

מדוע איננו יכולים להפסיק להרים את הטלפונים שלנו? הם מספקים את אחד הצרכים הבסיסיים ביותר שלנו באופן פשוט ומיידי: חיבור אנושי.

ציוץ זה!

  
 

הדבר מושך במיוחד את בני האדם, מכיוון שמוחנו קשורים למצוא קיצורי דרך לכל דבר כדי לחסוך אנרגיה קוגניטיבית לעיסוקים אחרים.

 

ובאמת לומר, השפעה זו רק מחמירה את חברות הטכנולוגיה. מספר חברות טק שוכרות פסיכולוגים, מדעני עצב ומומחים למדעי החברה כדי לעזור להם ליצור מוצרים ממכרים המשאירים את שחרורו של הדופמין. יש אפילו סטארט-אפ בשם Dopamine Labs, שמשתמש במדעי המוח כדי לעזור לחברות טק להפוך את המוצרים שלהם ליותר ‘דביקים’.

 

בטנת הכסף

 

אוקיי, כל זה יכול להראות קצת מפחיד. אבל למעשה, זה יכול להיות די מנחם.

הכרת הפסיכולוגיה שמאחורי אנו עושים דברים יכולה להיות הצעד הראשון לעצירת הרגלים מזיקים שלנו.

ציוץ זה!

  
 

אבל רגע, האם השימוש בטלפון אכן מזיק?

 

אחרי הכל, מכיוון שהשימוש בסמארטפון שלנו מושרש ברצונות האבולוציוניים שלנו, הם בוודאי מועילים לנו בדרך כלשהי.

 

ד”ר קית ‘המפטון מאוניברסיטת מדינת מישיגן מציין כי סמארטפונים מאפשרים לנו להישאר מחוברים לחברים, אפילו לאחר המעבר מבית הספר למכללה [19459010 ] או לעבור לעיר חדשה. בגלל זה, אנו יכולים לקבל רשת רחבה יותר של אנשים שאפשר לסמוך עליהם, לנסוע וללמוד מהם. “אתה צובר רשת חברתית מגוונת יותר,” הוא אומר.

 

אבל ראוי להזכיר גם שהטלפונים שלנו מפריעים לכמה ממערכות היחסים החשובות ביותר שלנו בתרחישים פנים אל פנים. על פי מחקר שנערך על ידי ג’יימס רוברטס ומרדית דייוויד, ‘שטויות’ – טרטור אחרים לטובת הטלפונים שלנו – מפחית את שביעות הרצון הזוגית , בין היתר מכיוון שהוא מוביל לסכסוך סביב השימוש בטלפון. .

 

לא רק זה, אלא מערכת מחקרים נוספת הראתה שרק הוצאת טלפון (נניח על שולחן האוכל) והווה במהלך שיחה משמעותית [19459010 ] מפריע לתחושת החיבור שלך לאדם האחר. ובדרך כלל, אלה השיחות המשמעותיות, פנים אל פנים, שמקרבות אותנו זה לזה.

 

באחד המחקרים הללו מצא פרופסור מיסרה כי “אם כל אחד מהמשתתפים הניח מכשיר נייד על השולחן, או החזיק אותו בידם, איכות השיחה דורגה כממלאת פחות.” היא גם שמה לב שהמשתתפים שהוציאו את הטלפון שלהם באמצע השיירה חשו פחות אמפתיה כלפי האדם האחר.

 

אז אנחנו דפוקים?

 

לא, אנחנו לא. בעוד שמאמר זה עשוי להרגיש כמו ענן אפור שמתנשא מעל לראשך, ישנם לא מעט מעטפות כסף. נבהיר לראשונה ששימוש בטלפון לא יוצר תגובה נוירולוגית זהה להתמכרות כרונית. בדרך כלל אין תסמיני גמילה הקשורים לשימוש בטלפונים – זהו הרגל שאיפוס וניקוי יכולים לתקן.

 

כלומר, אנו עדיין יכולים להישאר מחוברים עם חברינו דרך הטלפונים שלנו ולשמור על קשר בריא עם הטלפונים שלנו בו זמנית.

 

איך? ובכן, זו בדיוק הנקודה של הסדרה הזו. במאמר השני שלנו בסדרה זו אנו נותנים לך מדריך לפיתוח 19459036] מערכת יחסים בריאה יותר עם הטלפון שלך .

 

ונשאיר לך את האתגר הזה: הורד אפליקציה העוקבת אחר השימוש בטלפון שלך, כמו רגע, והתחל לשים לב כמה פעמים אתה מרים את הטלפון שלך בכל יום. זה אולי פשוט יפתיע אותך. ואם תתחיל לפעול לצמצום המספר הזה רק ב 10 או 20 ביום, היתרונות עשויים פשוט להפתיע אותך.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה