כולנו היינו שם. באותו רגע אתה מתעורר ולא מאמין כמה כסף בילית אמש עם חבריך. או כשאתה בודק את הצהרת חשבון הבנק שלך ואינך יכול להבין כיצד המספרים היו כה נמוכים.

 

כולנו אומרים שוב ושוב שחשוב לחסוך לעתיד, ובכל זאת נראה שההתנהגות שלנו לא תואמת את העתיד שלנו . מה נותן?

 

ראשית, דע שאתה לא לבד. רוב האוכלוסייה בארה”ב חוסכת בין 0% -5% מההכנסות שלהם מדי חודש. זוהי סטייה די גדולה מה 15% המוצעים. (CNN Money)

 

רובנו מקבלים את שכר המשכורת שלנו ומוציאים אותם מייד, בין אם מדובר בשכירות דירה , תשלומי הלוואת סטודנטים , שירותים, מקבלים פוליסת ביטוח ], מצרכים, או לילות מפוצצים. נשמע מוכר?

 

מכיוון שהתנהגות זו כל כך נפוצה, ולמען האמת, לא אחראית, צריך להיות הסבר.

 

המדע שמאחורי הרגלי ההוצאות שלנו

 

אולי זה שבאופן כללי אנחנו רעים בהבנת הכספים שלנו. אך לפי המדע הבעיה נעוצה במקום אחר.

 

מחקרים מראים כי בחירות כספיות לקויות קשורות לרמות גבוהות של חיים כרגע. (האיגוד הפסיכולוגי האמריקני) והמנבא החזק ביותר להחלטות פיננסיות חכמות אינו רמת האוריינות הפיננסית שלנו – זה לעתים קרובות אנו עוצרים לחשוב על העתיד.

 

לא משוכנע? קחו בחשבון זאת: אנשים הדוברים שפות מסוימות טובים יותר לחסוך כסף מאשר אחרים. כן, קראת נכון.

 

אלה הדוברים שפות המשתמשים באותה הצמדת פעלים למועד הווה ועתידי, הם בין החוסכים הגדולים בעולם, כמו הסינים והגרמנים. מכיוון שהם מדברים על ההווה והעתיד באותה צורה, הם אילמו את מוחם לחשוב עליהם באופן דומה, מה שמקל עליהם לחסוך כסף לעתיד בזמן הנוכחי, על פי כלכלן התנהגותי קית ‘חן .

 

Saving Money & Future vs. Present Languages | Lemonade Blog

 

לעומת זאת, אנשים הדוברים שפות המשתמשים בפעלים נפרדים להווה ולעתיד, גרועים בהרבה בחיסכון בכסף, כמו האמריקאים והבריטים. מכיוון שהעתיד מרגיש נפרד יותר מההווה, קשה יותר לחשוב עליהם באופן דומה.

 

אין זה מקרה כי אמריקאים ובריטים הם כמה מהחוסכים הגרועים בעולם.

 

אז יש לנו את זה. קשה לנו לחסוך מכיוון שאנחנו נוטים להעריך את ‘עכשיו’ על פני ‘המאוחר’. בכלכלה התנהגותית מדברים, זה נקרא ‘הטיה נוכחית’.

 

מדוע כל כך קשה לחשוב על העתיד

 

אבל כשחושבים על זה, זה מוזר שקשה לנו להתנהג בדרכים שיועילו לעצמנו בעתיד. אחרי הכל, האני העתידי שלנו הוא ‘אותנו’ בדיוק כמו העצמי הנוכחי שלנו.

 

מדוע כל כך קשה למוחנו להבין זאת?

 

על פי המדע, המוח שלנו חושב על עצמנו בעתיד באותו אופן שהוא חושב על זרים גמורים.

 

הנה מה שקורה: כשאנחנו חושבים על עצמנו, אזור במוח שנקרא קליפת המוח הקדמית המדיאלית – או MPFC – נדלק. כשאנחנו חושבים על אנשים אחרים, הפעילות באזור זה מתחזקת. וכשאנחנו חושבים על מישהו שאין לנו שום דבר משותף אליו, זה מפעיל עוד פחות.

 

הנה הבועט: ככל שנמשיך עם הזמן לדמיין את חיינו, כך אנו מראים פחות הפעלה ב- MPFC שלנו, על פי fMRI. (ResearchGate)

 

במילים אחרות, המוח שלנו פועל כאילו העצמי העתידי שלנו הוא מישהו שאנחנו לא מכירים היטב, ולמען האמת, מישהו שלא אכפת לנו ממנו מאוד.

 

זה הגיוני אינטואיטיבי, מציין אמילי פרונין , פסיכולוגית באוניברסיטת פרינסטון. אחד ההבדלים המגדירים בין האופן בו אנו חושבים על עצמנו לבין האופן בו אנו חושבים על מישהו אחר הוא האופן בו אנו מסוגלים לחוות את המחשבות והרגשות שלנו לעומת האחרים של מישהו אחר. היא מסבירה:

 

“אנו חווים [מחשבות ורגשות] שלנו באופן פנימי, ואילו אצל אנשים אחרים אנו יודעים רק מה המחשבות או הרגשות שלהם [19459019 ] להיות. אז העצמי העתידי – ובאותו צורה, האני העבר – דומה יותר לאדם אחר מכפי שהוא כמו העצמי מכיוון שאיננו יכולים לחוות את הרגשות של עצמי עבר ועתידי כמו שאנחנו יכולים עם העצמי הנוכחי. “[ 19459003]

 

אז מה אנחנו יכולים לעשות בקשר לזה?

 

כדי להשתפר בחיסכון לעתיד, נצטרך להערים על דעתנו להזדהות עם עצמנו בעתיד. אם אנו מלמדים את עצמנו לחוות את המחשבות והרגשות של עצמנו בעתיד, האם נוכל לקבל החלטות פיננסיות טובות יותר?

 

זה נכון, לפי המדע.

 

במחקר פסיכולוגי חכם הוצגה קבוצה של סטודנטים במכללה תמונות של פניהם שלהם שהשתנו באופן דיגיטלי כדי להראות כמבוגרים יותר מ- 50 שנה. לקבוצה שנייה של תלמידים הוצגו תמונות של עצמם שלא היו משתנים.

 

אלה שראו הצצה לעצמי העתיד אמרו שהם יקצו כ- 30% יותר כסף בממוצע ל -401 (K) שלהם מאשר הסטודנטים שהוצגו להם תמונות של עצמם.

 

“אז הלקח מכל מה שאנחנו יכולים לעשות שיגדיל את מידת הבטון והבולטת של העצמיות העתידית שלנו – זה מסוג הדברים שיכולים לעזור לנו לקבל החלטות טובות יותר,” אמר [19459016 ] מגנוס הרשפילד , חלוץ המחקר הזה.

 

איך נוכל לעשות זאת בעצמנו? ראשית, אנו יכולים להשתמש באפליקציה AgingBooth , המאפשרת לך ‘להתיישן’ באופן מיידי על ידי הוספת כמה קמטים ושיער אפור לתמונה האחרונה. אולי כמו נושאי המחקר שלמעלה, פעולה זו תגרום לנו למוטיבציה רבה יותר לחסוך כסף לעצמנו העתידי, מכיוון שנוכל להזדהות טוב יותר עם עצמנו.

 

לחלופין, פרופסור אוניברסיטת סטנפורד ג’יין מקגוניגל מציע להכין רשימה של דברים שאתה מעוניין – כגון אוכל, נסיעות, מכוניות, ביטוח, AI וכו ‘. לפחות פעם בשבוע, חפש בגוגל “העתיד של __” (אחד הדברים ברשימה שלך). קרא מאמר, האזן לפודקאסט, צפה בסרטון וידאו וקבל רעיונות לגבי העתיד של משהו שאתה אוהב.

 

דרך אחרונה להשתפר בתעדוף העצמי העתידי שלנו היא להפוך את אפשרות ברירת המחדל שלנו. “הלקח מכלכלה התנהגותית הוא שאנשים חוסכים רק אם זה אוטומטי”, אמר כלכלן ההתנהגות וזוכה פרס נובל Richard Thaler . “אם אתה רוצה לעזור לאנשים להשיג מטרה כלשהי, עשה זאת בקלות.”

 

Lemonade משלו קצין ההתנהגות הראשי , דן אריאלי, מסכים:

 

“עלינו פשוט להוציא [15, 20, או 25% ממשכורתנו] ישירות, אוטומטית מבלי לשים לב. הכנס אותו לחשבון אחר, אל תחשוב על זה. “

 

 

הצעתו מגובה במדע. במחקר, קבוצה אחת של אנשים הפקידה את כספם ב”חשבונות התחייבות “, בעוד שהקבוצה השנייה הוציאה את כספם בחופשיות.

 

הקבוצה הראשונה הסתיימה בחיסכון משמעותי יותר מהשני. דחיפה של עצמך להכניס כסף אוטומטית לחיסכון שלך והגבלת הגישה לחשבונך היא דרך בטוחה לשים את עצמך העתידי במקום הראשון.

 

אתה בטח חושב: עדיף שתהיה אפליקציה לזה. ובכן, יש לך מזל. Quapital מאפשר לך להגדיר ‘כללים’ שונים לאוטומציה של החיסכון שלך. זה מאפשר לך להעביר כספים אוטומטית לחשבונך כאשר אתה מוציא פחות ממה שתקצבת, או לתרום סכום חד פעמי לקרן שלך על בסיס יומי, שבועי או חודשי.

 

הרעיון הוא שתוכל להעביר את הכסף שלך באופן אוטומטי, כך שתחסוך למטרות בלי שתצטרך להזכיר לעצמך כל הזמן.

 

תרמה את דעתך לחסוך כסף

 

מוסר ההשכל בסיפור הוא שלמען האמת, חסכון לעתיד אינו אינסטינקט אנושי טבעי. קשה לנו לחסוך כי קשה למוחנו לחשוב על העתיד בצורה קונקרטית.

 

אך אין צורך לאבד תקווה – אנו יכולים להערים על דעתנו לדמיין את העתיד בצורה יעילה יותר, או, אולי יותר מציאותית, אנו יכולים להפוך חסכון בכסף לאופציית ברירת מחדל. ככה, חסכון לעתיד לא תהיה ברירה, זה יהיה אוטומטי.

 

שים את עצמך לעתיד קודם וחסוך ביטוח שוכרי כסף. קבל מדיניות לימונדה תוך 90 שניות .

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה