האמת הכנה על חוסר הכנות

דן אריאלי מתחייב בביטוח, והתעשייה לעולם לא תהיה זהה יותר.

 

הכלכלן ההתנהגותי הנודע ביותר של ימינו, וקצין ההתנהגות הראשי של לימונדה , פרופסור אריאלי הוכתר לאחד מ”הוגים המשפיעים ביותר בעידן “על ידי בלומברג. שיחות ה- TED שלו נצפו למעלה מ -12 מיליון פעמים, שלושה ספרים היו רבי המכר של ניו יורק טיימס. כל זה אומר: אנו נרגשים שהוא קצין ההתנהגות הראשי של לימונדה.

 

דן בילה את השנים האחרונות במחקר ‘חוסר יושר’. ספרו (האמת הכנה על חוסר הכנות) הפך לסרט באורך עלילתי, שהטריילר בו תוכלו לראות כאן:

 

 

הנה השורה התחתונה: בני אדם יכולים להתנהג טוב מאוד או גרוע מאוד תלוי בהקשרם, ודן מיפה את ההקשר הזה כמו שלא היה מעולם. בקליפ שלמעלה דן מראה כיצד לצבוט אחד לתהליך מבטל את חוסר הכנות ואילו ציוץ אחר לכאורה טריוויאלי מכפיל אותו.

 

זו עסקה גדולה.

 

חוסר אמון הוא הענף של ענף הביטוח – אני מעריך שזו בעיה של טריליון דולר. לפי הערכות, 38% מהכסף במערכת נצרך על ידי חוסר יושר (ויקיפדיה), ולכל הדעות חוסר אמון הדדי הורס את חוויית הביטוח מעבר למה שמספרים המספרים הסטרטוספיים הללו.

 

אזרחים מצטיינים כמוני וכמוני משחררים את השדים שלנו בכל מה שקשור לביטוח, וחברת הביטוח שלנו מגיבה בעין: הכחשת טענותינו ובדרך כלל התייחסות אלינו כאל עבריינים – הגישה שגרמה לנו להתנהג כמו שהתנהגנו בראשון מקום. וכך המחזור מסתחרר כלפי מטה, מוצץ כל רצון טוב שנותר, כשהמערכת מבוטחת נגד מבטח, נועלת אותנו במאבק סכום אפס על אותו מטבע.

 

קצת היפרבולי? אולי. אבל רק קצת. כהגדרתו של דן, אם הייתם מתכננים לתכנן מערכת שתוציא את הגרוע מכל באנשים – מערכת שהיא אנונימית, יריבה, מפסידה, אטומה ואדישה – הייתם בסופו של דבר עם משהו שלא כמו בחברת ביטוח. .

 

עם זאת, בפעם הראשונה מזה עידן, מישהו – דן אריאלי לא פחות – מתכוון לעצב חווית ביטוח במטרה להוציא את האנשים הטובים ביותר אצל אנשים.

 

הנה שיא גניבה. ישנם שלושה צמתים בכל ‘ביטוח רשת’: המבוטחים, עמיתיהם והמבטח שלהם:

 

Insurance Company Network Mapped Out

 

מבנה הביטוח של ימינו הופך את בני גילנו לבלתי נראים (שביתה 1) ומטיל את המבטח שלנו כיריב שלנו (שביתה 2). מודל הביטוח של לימונדה משנה את שניהם, מבטל את הדינמיקה היריבית, מימוש תמריצים , מביא לשקיפות ובאופן אחר שיפוץ את חווית הביטוח מרק לאגוזים.

 

יכול להיות שתהליך רווי כלכלה וטכנולוגיה התנהגותית, ובלא פוסח על ידי מורשת, יכול להפוך את עצם ה- DNA של הביטוח?

 

(התראת ספוילר: אנו חושבים שזה יכול).

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה